קרן אלפא דורשת מברן לבטל רכישת אג"ח בהיקף 6.5 מיליון ש'

אלפא ערך מאיימת לפנות לערכאות אם ברן לא תחזיר לה את חלקה בהנפקת האג"ח, שביצעה במקביל לביטול פרויקט ענק של ברן ברוסיה

מחריף הסכסוך בין חברת ההנדסה ברן  לבין גופי ההשקעה שהשתתפו בהקצאת האג"ח הפרטית שביצעה באחרונה, בראשות קרן אלפא. אחרי שבימים האחרונים הועלו טענות נגד ההקצאה, שבוצעה במקביל לעדכון שפרסמה ברן אודות ביטול פרויקט מרכזי שלה ברוסיה, פנתה אליה קרן ההשקעות אלפא ערך - המשתתפת המרכזית בהנפקת החוב - באופן רשמי בדרישה לבטל את חלקה ברכישת האג"ח, במה שעלול להוביל את הצדדים לבית המשפט.

מעדכון שפרסמה ברן אמש (ד') בנושא עולה כי אלפא ערך, שרכשה בהנפקה אג"ח בהיקף של כ-6.5 מיליון שקל מתוך גיוס כולל של כ-12 מיליון שקל, פנתה במכתב לברן, "הכולל דרישה לבטל את רכישת האג"ח", ואם לא תקבל בחזרה את הכסף שהשקיעה בהנפקה, היא מאיימת "לנקוט בפנייה לערכאות".

בברן, שנמצאת בשליטת אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור, ציינו כי "החברה כופרת בטענות המועלות על ידי אותו המשקיע ובכוונתה לדחות דרישתו". אלפא ערך, בראשות גבי דישי ומיכאל וייס, היא בעלת עניין בברן ומחזיקה בכ-8.5% מהון החברה, בשווי נוכחי של כ-7 מיליון שקל.

ביטול פרויקט של 760 מיליון שקל

ברן עדכנה בסוף מאי על קבלת התחייבויות מכמה משקיעים לרכוש אג"ח שלה בהיקף המוזכר (כ-12 מיליון שקל), באמצעות הרחבת הסדרה הנסחרת שלה (ב'), בכפוף לאישור הבורסה. כשבוע וחצי לאחר מכן, בתחילת השבוע (יום ראשון) דיווחה ברן על ביטול פרויקט ענקי להקמת מפעל קרטון ברוסיה, בהיקף של כ-760 מיליון שקל, וזאת לפי החלטת מזמין הפרויקט. במקביל, באותו יום, עדכנה על ביצוע הנפקת האג"ח - בהתאם להתחייבויות שקיבלה בסוף מאי. היקפה הנוכחי של סדרת האג"ח, לאחר ההקצאה, מסתכם ב-75 מיליון שקל.

לפי העדכון של ברן, ההחלטה על ביטול הפרויקט ברוסיה התקבלה במפתיע ביום שישי - יומיים לפני הדיווח שלה לבורסה. בעקבות העדכון של ברן בנוגע לביטול הפרויקט ברוסיה, שגרר באותו יום צניחה של כ-19% במנייתה וירידה של כ-9% באג"ח לתשואה נוכחית של 8.5%-9%, פנו כמה מהגופים שהשתתפו בהקצאת האג"ח, בדרישה לבטל את המהלך.

ירידות השערים שרשמה מניית ברן בתחילת השבוע קיזזו את עיקר העליות שהיא הציגה בשנה האחרונה, המסתכמות כעת בפחות מ-15% ומשקפות לברן שווי חברה של כ-85 מיליון שקל.

בנוגע לביטול הפרויקט ברוסיה, בברן ציינו כי התקבלה אצלה "באופן מפתיע, הודעה בדבר כוונת המזמין לממש באופן חד-צדדי את זכותו על פי ההסכם להביא לסיום ההתקשרות לביצוע הפרויקט". לפי ברן, הרווח הגולמי שהיה צפוי מהפרויקט עמד על כ-10% מהיקפו - מרביתו בשנים 2018-2019. עוד ציינו בחברה, שכבר מחזיקה במקדמות בהיקף של כ-20 מיליון דולר עבור הפרויקט, כי היא "בוחנת את צעדיה על פי ההסכם". לא מן הנמנע כי בהמשך תתבע ברן את מזמין הפרויקט.

מדובר בפרויקט הגדול ביותר של החברה הבת ICM מאז הקמתה, שתכננה לבצע בו עבודות של קבלן ראשי בשנים 2017-2019. הפרויקט כלל הקמת מפעל לייצור קרטון, כ-1,200 ק"מ מזרחית למוסקבה, והוא תוכנן להיות אחד משני הפרויקטים המרכזיים של ברן בשנים הקרובות, לצד פרויקט להולכת מים שבו היא מעורבת באתיופיה.