מספר כלי הרכב החשמליים בעולם הכפיל את עצמו בשנה האחרונה, ממיליון כלי רכב בשנת 2015, ל-2 מיליון אשתקד. זה נשמע המון ונראה כמצביע על מגמה, אלא שעל אף העלייה הדרמטית במספר, מדובר רק בחמישית אחוז מכלל מכוניות הנוסעים וכלי הרכב המסחריים הקלים, בכל העולם. כך על פי נתוני מועצת האנרגיה הבינלאומית, שפורסמו ברויטרס, וכוללים כלי רכב חשמליים, פלאג אין הייבריד ותא דלק.

נתונים אלו מעלים דאגה בקרב בכירי הארגון, משום שאנו נמצאים מרחק רב מכמות כלי רכב חשמליים שיוכלו לעזור בהפחתת פליטת מזהמים הגורמים ליצירת אפקט החממה. בכדי להגביל את עליית הטמפרטורות בשתי מעלות עד לסוף המאה, אנו צריכים להגיע ל-600 מיליון כלי רכב חשמליים עד לשנת 2040, כך על פי הערכת בכירים בארגון.

עם זאת, הם מגלים אופטימיות זהירה ואומרים כי יש סיכוי טוב ל-9 עד 20 מיליון כלי רכב חשמליים שינועו על הכבישים עד לשנת 2020, ו-40 עד 70 מיליון חמש שנים מאוחר יותר, כפי שמעריכים יצרני הרכב השונים.

חשוב לציין כי 95% מכלי הרכב החשמליים נמכרים בעשר מדינות בלבד, בהם יפן וסין ומדינות באזורי מערב אירופה וצפון אמריקה. אבל שימו לב לנתון הבא לא רק שסין עקפה את ארה"ב כשוק החשמלי הגדול בעולם אשתקד, אלא שהיא אחראית לשליש מכלל המכירות העולמיות של כלי רכב חשמליים. וזה קרה, עוד לפני שטראמפ משך ידו מהסכם פריז לפני כשבועיים.