הדר גולדמן ובעלי הפועל כפ"ס - בין "הכרישים" של קשת

הזכיינית השלימה לאחרונה את הליהוק לתוכנית הריאליטי שתעלה בחודשים הקרובים ■ מי שישקיעו את כספם במיזמים שיוצגו בתוכנית הם איש הפרסום לשעבר הדר גולדמן, איש קרנות ההון סיכון זוהר לבקוביץ, היועץ הפיננסי דובי פרנסס ויזם ההיי-טק סתיו שחם

הדר גולדמן/ צילום: שלומי יוסף
הדר גולדמן/ צילום: שלומי יוסף

זכיינית ערוץ 2 קשת השלימה לאחרונה את ליהוק ארבעת "הכרישים", לתוכנית הנושאת שם זה, שתעלה אצלה לשידור בחודשים הקרובים. כפי שדווח ב"גלובס" באוקטובר האחרון, בקשת החליטו להחזיר למסכים את הפורמט ששודר לפני כעשור בערוץ 10.

פורמט התוכנית מתבסס על יזמים שמציגים פרויקטים שלהם מתחומים שונים ומבקשים לקבל מימון כדי להוציא אותם לפועל. מולם ניצבים אנשי עסקים, "הכרישים", שמתחקרים אותם אודות התוכנית העסקית שלהם ובוחנים את ההצעה. אם המשקיעים מעוניינים לממן את הפרויקט או את חלקו, הם מתחייבים לכך במהלך התוכנית ועושים זאת מכספם האישי.

לאחרונה הושלם כאמור ליהוקם של "הכרישים", ונקבע כי אלה יהיו הדר גולדמן, פרסומאי לשעבר שהקים את משרד הפרסום זרמון-גולדמן, ובעלי חברת נדל"ן אמריקאית בהווה; זוהר לבקוביץ, איש קרנות הון סיכון שמכר לפני כ-5 שנים את חברת אמובי ב-340 מיליון דולר; דובי פרנסס, מנהל חברה לייעוץ פיננסי ומשקיע פרטי בחברות טכנולוגיה ופארמה; וסתיו שחם, יזם ההיי-טק שהיה בשנים האחרונות גם הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל כפר-סבא, ובימים האחרונים הודיע כי הוא מעוניין להעביר את מניותיו בה ללא תמורה. 

התוכנית מופקת על-ידי חברת גיל הפקות של אסף גיל, שהיא בעלת הזכויות בארץ על הפורמט, ששייך לחברת סוני (Sony Pictures Television), והיא גם זאת שהפיקה את התוכנית כשזו שודרה בערוץ 10 (אז הנחה אותה גיא זהר).

בקשת מיעדים את התוכנית למה שמכונה "פריים שני", כלומר היא תשובץ אחרי התוכנית שמשודרת בתשע בערב. 

בעולם שודרה התוכנית לראשונה ביפן בתחילת המילניום, אולם הגרסאות המוכרות יותר שלה הן הגרסה הבריטית, שנקראת "Dragons' Den" ("מאורת הדרקונים") ועדיין משודרת בימים אלה ברשת ה-BBC; והגרסה האמריקאית, "Shark Tank", שעדיין משודרת ברשת ABC.