הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (ות"ל) העבירה לאישור הממשלה את שני הקטעים הצפוניים בקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. בתחילת המקטע שאושר מדובר במסילה אחת, המתחילה ברחוב ש"י עגנון בסמוך לשדה דב וממשיכה לכיוון רחוב איינשטיין, שם יבוצע פיצול: שלוחה אחת תיסע מזרחה לרמת-החי"ל; והשנייה תיסע צפונה עד מחלף הסירה בהרצליה, שם גם ייבנה מתחם תחזוקה.

אורך המסילות שאושרו במקטע הצפוני הוא 18.5 ק"מ, והן כוללות 26 תחנות. במינהל התכנון אומרים כי מכיוון שהתוכנית המקורית מתייחסת למסילה שתונח בהמשך לרחוב אבן גבירול בתוך שדה דב של היום, מוצעת בתוכנית שאושרה גם מסילה על רחוב לוי אשכול, למקרה שפינוי שדה דב לא יתבצע לפי לוחות הזמנים המתוכננים.

לפני חצי שנה אישר קבינט הדיור את הקטעים הדרומיים והמרכזי של הקו הירוק. החלק הדרומי מתחיל בשתי שלוחות, האחת מתחנת משה דיין בראשון-לציון והשנייה באזור התעשייה הישן של ראשון-לציון, בסמוך לצומת בית דגן. השלוחות נפגשות ברחוב סוקולוב בחולון, ומשם ממשיך הקו לתל-אביב וחוצה את העיר מדרום לצפון. בקטע שבין רחוב הר ציון לצפון אבן גבירול יורד הקו מתחת לקרקע.

אישור המקטע לרמת-החי"ל, שיעבור דרך רחובות מרכזיים ברמת-אביב, בהם איינשטיין, לבנון ורוזנפלד, נעשה למרות התנגדות שהגישו בסוף אפריל קבוצה של 200 מתושבי השכונה. כפי שדווח ב"גלובס", התושבים טענו כי התוכנית תגרום ל"פגיעה קשה במרקם השכונה, תוך פילוגה באמצעות הפרדה ממשית בין חלקה הצפוני לחלקה הדרומי באמצעות תוואי הרכבת".

בחודש מאי פרסמה נת"ע מכרזים לניהול הפרויקטים של הקו הירוק והקו הסגול (מתל-אביב מזרחה עד יהוד) וכן מכרז לתכנון העבודות ההנדסיות בשני הפרויקטים. 

הקו הירוק