תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

טעון טיפוח: האם גברים מטופחים מצליחים יותר בעסקים?

הופעה מושקעת ומטופחת תורמת רבות להצלחה מקצועית וכלכלית. גברים עסוקים ישמחו לגלות שטיפוח יומי עם תכשירים מותאמים באופן אישי, מסתכם בהשקעה קצרה ובתוצאות משתלמות לטווח הארוך

גם גברים צריכים להשקיע במראה מטופח ואסתטי /  צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גם גברים צריכים להשקיע במראה מטופח ואסתטי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בשיתוף Biofor

אומרים שיופי והצלחה הולכים יד ביד. הכלכלן פרופ' דניאל המרמש, אסף מחקרים וסקרים רבים אשר בחנו לאורך השנים אספקטים כלכליים, שנלווים להופעה חיצונית. מסקנותיו נחשפו ברב המכר "יופי משתלם: למה אנשים מושכים יותר מוצלחים". בין היתר התגלה, שאנשים יפים מרוויחים בממוצע 3 או 4 אחוזים יותר מאנשים עם מראה מתחת לממוצע, עובדים נאים מועסקים יותר, מוכרים יותר, מקבלים הלוואות בתנאים טובים יותר ויש להם בני זוג נאים ומשכילים במיוחד.

המרמש הוא דמות מפתח ב- Pulchronomics - המחקר הכלכלי של היופי. הוא הפנה את הדיון לעיסוק ביופי כפקטור להצלחה בקריירה ובעסקים, ובכך העלה גם את המודעות לכוחו של היופי בקרב גברים, שלא בהכרח ייחסו לו השפעה בפן הכלכלי.

מראה מוזנח ולא מטופח פוגם בתדמית הגברית

היתרונות של יופי על פי המרמש ברורים, יופי משפר משמעותית את פוטנציאל התעסוקה ואת גובה המשכורת. אבל המושג יופי כשלעצמו הוא מושג רחב. יופי הוא לא בהכרח הנתונים הגנטיים עמם אדם נולד אלא המראה החיצוני הכללי. לדברי רונית שגב, ביולוגית וחוקרת עור, מחברת הספר "דרמו קוסמטיקה" ומייסדת חברת הקוסמטיקה Biofor, "מראה יפה לא מבוסס רק על נתונים גנטיים כמו צבע עיניים או סימטריה בפנים, אלא מתייחס להופעה מטופחת ומושקעת מבחינת ביגוד, ריח, זקיפות קומה, טון דיבור וכריזמה. אם נתמקד במראה הפנים שיש לו השפעה חשובה מאוד על ההופעה, הרי שעור מטופח וקורן, חלק וחיוני, משפיע חיובית על "ציון היופי" שהאדם מקבל מהסביבה. מנגד, מצב עור אפרורי ודהוי, קמטים, כתמים, נקבוביות פעורות ומראה מוזנח ולא מטופח - כל אלה גורעים מהרושם הכללי שמותירה ההופעה. הם פוגמים במראה ובתדמית הגברית.

שגב מסבירה שגם אדם שהטבע לא חנן אותו בתווי פנים מושלמים, יכול להיות לא פחות אטרקטיבי אם ישמור על מראה פנים מטופח וישקיע בשיפור המראה ובמיוחד בהצערתו. אחד הפרמטרים שההכרה מקשרת ליופי הוא עלומים, כל מה שמשדר מראה צעיר. "עור צעיר למראה לא חייב להיות צעיר ביולוגית. גם בגיל בוגר אפשר להיות עם עור יפה, קורן, מטופל ואסתטי. האסתטיקה משמעותית בכל אזור בחיינו, בבית, ברכב, בביגוד ובמראה הפנים והיא זו שמשדרת מסר תת הכרתי להצלחה שלנו. הפנים הם סמל סטטוס שהוא איתנו 24/7 ומגדיר את מי שאנחנו ואיך אנשים תופסים אותנו כלפי חוץ".

הצד העוצמתי של טיפוח גברי

בשנים האחרונות חל שינוי בתפישה ויותר גברים מפנימים את החשיבות הטמונה בטיפוח הפנים. "גברים פחות נבוכים מכל מה שקשור בטיפוח, פונים לקוסמטיקאית או לרופאים המתמחים באסתטיקה להזריק חומרי מילוי או בוטוקס. הם מבינים שעור מטופח ומראה פנים נאה הם חלק מכרטיס הביקור שלהם. הגבר האירופאי משקיע המון בנראות החיצונית שלו, בישראל זה הולך ומשתנה לטובה אך יש עוד מקום לשפור. התדמית המצ'ואיסטית של הגבר, שהשתרשה בהוויה הישראלית - של יוצא צה"ל, גבר מסוקס ומחוספס, פייטר של החיים, גרמה לרבים לתפוס את העיסוק בטיפוח כעיסוק נשי, וזו גישה מוטעית. ההפך הוא הנכון, אסתטיקה משדרת עוצמה, כוח, כבוד עצמי".

רונית שגב, מייסדת חב' ביופור קוסמטיקה פרא רפואית / צילום: באדיבות מנכלית ביופור קוסמטיקה

כיצד הגבר הישראלי בכל זאת משקיע בטיפוח?

"הוא משקיע במגון צורות. ראשית, בעיצוב הגבות ובמריטת השיער שביניהן. גברים רבים מטפלים גם בשיער עודף ולא אסתטי בנחיריים ובאוזניים וישנם כאלה שמסירים שיער בחזה. יש הרבה נערים וגם צעירים בני 20 פלוס שמגיעים לטיפול עקב פצעי אקנה. בחלוף האקנה, הם מטפלים בצלקות ובחטטים שנותרו. גברים בכל הגילאים בעלי מודעות לטיפוח ולאסתטיקה מגיעים לקוסמטיקאי/ת, כדי לקבל אבחון עור מקצועי ותכשיר לטיפול בבעיה אסתטית מטרידה, כגון נקבוביות פעורות, פצעונים לאחר גילוח, כתמים, מרקם פחות יפה ואסתטי של העור".

בניגוד לסברה הרווחת, שגב מפתיעה בכך שעור הגבר אינו שונה במיוחד מעור האישה מלבד העובי שלו, ולכן אותם מוצרי טיפוח וטיפול בעור מתאימים הן לגברים והן לנשים. "מוצרי טיפוח צריך לבחור על פי התאמה אישית לסוג העור, ולא אם מדובר בעור של גבר או אישה. לכן אין צורך לחפש מוצרי טיפוח ייעודיים לגבר. במוצרי בישום ודיאודורנטים למיניהם, מן הסתם יעדיף הגבר מוצרים בעלי ניחוח גברי מובהק.

השקעה קצרה, תוצאות ארוכות טווח

גברים עסוקים, שלא יודעים כיצד לפנות זמן לפעילות טיפוח יומיומית, ישמחו לגלות ששמירה על עור יפה יכולה להסתכם בהשקעה של פחות מדקה ביום. "התכשיר הנכון והמדויק לעור, זהו שם המשחק. רצוי לקבל את התכשיר הזה בהתאמה אישית מאיש/ת מקצוע לאחר בדיקה ואבחון של העור. לא להסתפק בבחירה אישית של מוצר מדף. אבחון כשלעצמו ניתן ללא עלות, ואפשר לאתר קוסמטיקאית מקצועית בקרבת הבית או מקום העבודה. גברים דתיים ישמחו לדעת כי קיימים בארץ גם קוסמטיקאים גברים. אמנם הרבה פחות מנשים, אבל בכל שנה מסיימים מספר גברים את לימודי הקוסמטיקה, וכבר כיום יש כמה עשרות קוסמטיקאים בכל רחבי הארץ, חלקם בעלי ניסיון וידע רבים".

רוצים להתחיל לטפח ולא יודעים איך להתחיל? שגב ממליצה לגברים וכמובן גם לנשים, להיבדק באופן שגרתי אחת ל-3 או 4 חודשים במכון קוסמטי. "כאמור, אין צורך בהרבה מוצרים או הרבה שלבי טיפול בבית כדי להגיע לעור אסתטי ויפה למראה. לשם כך יספיק מוצר אחד, מרוכז ופעיל, שהותאם באופן מקצועי לצרכי העור. מעל גיל 40, כדאי לשקול הזרקת בוטוקס או חומר מילוי לקמטים אם ישנם. בכל מקרה, התחלת טיפוח בגיל צעיר תביא להאטה בהופעת סימני הגיל וגם לתגובה טובה יותר לאורך השנים למוצרי הטיפוח ולטיפולים הבאים שייעשו".

"כל גבר יתחבר לדוגמה הבאה שאביא", אומרת שגב. "רכב שמתוחזק היטב יספק איכות נסיעה טובה יותר ועם פחות תקלות. באותו אופן מתנהג גם העור. כשהוא מתוחזק, הוא יהיה בריא וחיוני וייראה הרבה יותר טוב. ההבדל הוא, שברכב, גם אם לא תוחזק טוב, אפשר להחליף חלקים או להחליף את הרכב עצמו. עור לא ניתן להחליף. לכן, כדאי להשקיע מראש בעיכוב סימני הגיל ובשיפור המראה".

מסתבר, שיש כיום דרכים פשוטות ועוצמתיות להגיע לכך. ההשקעה כדאית, כמו שאומרים עשרות מחקרים. המראה החיצוני הגברי מאד קובע והוא יכול בהשקעה קטנה בלבד, להפוך מגורם "מפריע" למנוע צמיחה נוסף בדרך אל עוד הצלחה כלכלית וחברתית.

רונית שגב, ביולוגית (BSC ,MA) וחוקרת העור והינה מנכ"לית ביופור וממובילות הקוסמטיקה הפרא רפואית בארץ.

לאתר ביופור >>

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988