חברת הסייבר הישראלית סייבריזן (Cybereason) ממשיכה לצמוח, בזכות סבב השקעה רביעי, בהיקף של 100 מיליון דולר מ-SoftBank Corp היפנית.

על פי נתונים של מאגר המידע IVC גייסה סייבריזן 188 מיליון דולר מאז הקמתה. בשוק מעריכים כי סייבריזן היא אחת מחברות הסייבר בעלות קצב הצמיחה המהיר בישראל. החברה לא מסרה לפי איזה שווי נערך הסבב אולם ההערכות בשוק הן שמדובר ב-500 מיליון עד מיליארד דולר. נציין כי מדובר בגיוס הבודד הגבוה ביותר של חברת סייבר ישראלית אי פעם.

זאת הפעם השנייה ש- SoftBank משקיעה בסייבריזן: ההשקעה הראשונה שלה בחברה היתה באוקטובר 2015 והיא הסתכמה בכ-59 מיליון דולר. בחברה השקיעו בסבבים קודמים גם Spark Capital, CRV והקונצרן הביטחוני האמריקאי לוקהיד מרטין.

סייבריזן עוסקת בפיתוח של פלטפורמת אבטחה לארגונים, המאפשרת להם לפקח באופן רציף אחר המערכות השונות שלהם - כדי לאתר תקיפות סייבר המופנות אליהם. בכוחה של המערכת של סייבריזן לזהות, לחקור, לבודד ולעצור התקפות כאלה בזמן אמת.

מדובר במערכת שמחפשת אחר חתימות ועקבות שמסגירות פעולות זדוניות המופנות כלפי רשתות של ארגונים. היא אוספת מידע ממכשירי הקצה בארגון, מנתחת את פעולותיהם באמצעות ממשק פשוט להפעלה ומציגה למשתמש בה את רצף האירועים מרגע תחילת ניסיון התקיפה. זאת, לצד מתן עצות למהלכים אפשריים לעצירת מתקפת הסייבר במהירות.

בסייבריזן אומרים כי המערכת הייחודית שלה מאפשרת איסוף מידע ועיבוד של נתונים בקצב של עד 8 מיליון אירועים בשנייה - מה שמאפשר את חשיפת המרכיבים המרכזיים במתקפת סייבר. בין הלקוחות של סייבריזן: בנקים ותאגידים פיננסיים בינלאומיים; חברות פרמצבטיקה; חברות תוכנה ושירותי IT; חברות מזון ועוד.

החברה פועלת מתל אביב ומחזיקה בפעילויות גם בבוסטון, בלונדון ובטוקיו. הפעילות של החברה בטוקיו פונה לשוק האסייתי והיא נפתחה בעקבות ההשקעה הקודמת של SoftBank. בשורותיה של החברה מועסקים כ-300 עובדים - 130 מהם מועסקים בישראל.

לדברי מנכ"ל סייבריזן בישראל, זיו אורן, יש בכוונת החברה להכפיל את מצבת כוח האדם שלה, למען הרחבת סל מוצריה והיערכותה להעמקת פעילותה בעולם, תוך התמקדות באסיה, אירופה ובאפריקה. הרחבת מצבת כוח האדם תהיה בכל האתרים שבהם החברה פועלת כיום: "אנחנו מאוד שמחים על הגיוס הזה, ולא שהיה חסר לנו כסף בקופה, אבל הסבב האחרון מאפשר לנו את העמקת ואת הרחבת קו המוצרים שלנו תוך פנייה לשווקים חדשים ברחבי העולם", אמר בשיחה עם "גלובס": "אנחנו כבר פועלים בשווקים השונים, בהם אירופה אך כעת הפעילות שלנו בהם תהיה יותר אגרסיבית ואנחנו כל הזמן מסתכלים קדימה, על כל הגלובוס".

בהתייחס לקשר המתהדק בין סייבריזן ל-SoftBank, אמר אורן כי "לאורך השנים הוכחנו שאנחנו השותף הטוב ביותר ש-SoftBank היתה יכולה למצוא למען הרחבת פעילות הסייבר סקיוריטי שלה. שם ראו את הביצועים שלנו, והחליטו שהם רוצים אותנו כשותפים שאפשר יהיה ללכת איתם לטווח הארוך ולא מתוך הסתכלות על הישגים כאן מי ועכשיו".

סייבריזן הוקמה לפני כחמש שנים בידי ליאור דיב, יונתן שטרים עמית ויוסי נער: "אנחנו מאוד נרגשים מהגיוס ומהגדילה הפנומנלית של החברה", מסר דיב: "עם זאת, אנחנו אף פעם לא נחים על זרי הדפנה - היות וברוב המקרים יש לתוקפי הסייבר יתרון משמעותי על מרבית הארגונים שאותם הם מבקשים לתקוף". לדברי דיב "השותפות שלנו עם SoftBank, שיש לה כוח עצום בקרב תאגידי ענק ביפן ובשוק הגלובלי - מאפשרת לנו להמשיך ולהרחיב את הנוכחות שלנו בשוק הסייבר סקיוריטי העולמי".

מילים חמות על סייבריזן באו מצדו של נשיא ומנכ"ל המשקיעה הגדולה מיפן, קן מייאוצ'י: "המוצרים של סייבריזן יוצאי דופן באיכותם: בחנו את מוצרי הסייבר סקיוריטי מכל העולם - אך הפתרון של סייבריזן הוא טוב יותר משאר המתחרים - באופן משמעותי. אנחנו מאמינים שסייבריזן תהיה אחת מחברות הסייבר סקיוריטי המובילות בעולם".

כשברקע גיוס הענק של סייבריזן, פרסמה היום חברת השירותים המקצועיים הגלובלית Accenture תחזית שלפיה ב-2021 יסתכם שוק הסייבר העולמי בכ-125 מיליארד דולר, תוך הובלתו על ידי חברות ישראליות שיחזיקו בנתח של כ-10% ממנו.

נתוני מחקר שעשתה Accenture לקראת שבוע הסייבר שיערך בשבוע הבא מעלים כי רק 17% מהארגונים השונים משקיעים במערכות הגנה מפני תקיפות סייבר ושארגונים בעולם מתמודדים עם 106 מקרים של תקיפות סייבר בממוצע בשנה.

Cybereason

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: סייבר סקיוריטי

מנכ"ל: ליאור דיב

גיוסי הון: 188 מיליון דולר

משקיעים: SoftBank, Spark Capital, CRV ולוקהיד מרטין

מקור: IVC-Online