השבוע בתוכנית "חדשות הרכב" בגלובס TV: הספורט המוטורי הישראלי מגיע לגבהים חדשים, ולא רק ספורט, גם הטכנולוגיה; דור שישי לפולו טאקטה, הסיפור שאינו נגמר; איך לק לציפורניים קשור אלינו? והיפניות באמת אמינות יותר? לא בצרפת...

חברת קרמבה, אשר מפתחת פתרונות לאבטחת סייבר, תתקין את מערכותיה במכוניות אוטונומיות של חברת ודקום-טק הצרפתית. על פי הפרסום של החברה, עוד סוף שנה זו יעלו לנסיעה בכביש ציבורי באזור ורסאי, צרפת, כלי רכב אוטונומיים מלאים ולדבריהם זוהי הפעם הראשונה בה מוטמעת טכנולוגיית הגנת סייבר ברכב אוטונומי שישווק באופן מסחרי.

הנקודה המעניינת בהודעה היא שלא מדובר במבחן נוסף למכונית אוטונומית, אלא שעיריית ורסאי תעמיד לשימוש הציבור את המכונית, שתנוע בין אתרי התיירות של העיר במסלול קבוע מראש שאורכו שבעה קילומטרים. בנוסף נמסר כי המכונית האוטונומית תפעל בתקשורת מלאה עם התשתיות בשטח, דוגמת רמזורים, אך תצטרך לנווט בין הולכי הרגל ושאר משתמשי הדרך משום שמדובר בדרך ציבורית ולא מסלול סגור, כפי שביארו לחדשות הרכב אנשי החברה.

לחברה הצרפתית הסכמים להפעלת מכוניות במתכונת דומה בשנתיים הקרובות, בהולנד, גרמניה, איטליה ופורטוגל. חברת ודקום-טק היא חברה בת של ודקום, חברה שנמצאת בבעלות משותפת של הממשל הצרפתי וכמה חברות מובילות בתחום הרכב, כפי שנכתב באתר הרשמי. בין החברות ניתן למצוא את פיג'ו סיטרואן, וולאו ורנו. בהודעה לא נמסר על בסיס אלו מכוניות יבססו בוודקום את המכונית האוטונומית שלהם, אך בהצגות קודמות של החברה נעשה שימוש במכוניות זואי חשמליות של רנו.