הזמנתם טיסה, הרגשתם שאננים אבל גיליתם ברגע האחרון שהדרכון שלכם לא בתוקף. מלחיץ נכון? אז גם לי זה קרה. אני דווקא גיליתי את זה שבועיים לפני הטיסה ולתומי חשבתי שיש לי מספיק זמן. אז פתחתי את המחשב ונכנסתי לאתר משרד הפנים כדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפני, אילו מסמכים דרושים ומהן העלויות.

עם שחר אצתי רצתי ללשכה הסמוכה לביתי כדי לתפוס מקום טוב בתור. יחד איתי - כבר נאספו לא מעט אנשים כשעל עמוד החשמל בפתח הלשכה התנוססה לה רשימת הממתינים. הוספתי את שמי ושמחתי שאני רק במקום השלושים וחמישה. אלא שאת פנינו קיבלה נציגת הסניף שהכריזה כי הרשימה לפח, ורק מי שנירשם באפליקציה ניכנס. מי שלא - שלום והביתה.

אפליקציה? על איזו אפליקציה מדובר, הסתכלתי על הסובבים אותי רובם מבוגרים, שהמילה אפליקציה נשמעת להם מוכרת אבל הם לא סגורים על המונח, חלקם עובדים זרים שבאו לחדש אשרות, נשים יולדות נגררות עם עגלות ובקיצור אף אחד לא מבין על מה מדובר.

זה לא שאני נגד קידמה- כן? אבל זה קצת מזכיר לי את שיטת תיקון הכבישים בישראל. תלאי על תלאי ויהיה בסדר. שימו לב לאבסורד. דווקא עכשיו, בשיא הלחץ וההיסטריה כשמיליוני ישראלים יעשו את דרכם לנתב"ג מצאו להם זמן - במשרד הפנים -להציף מחדש את הקמפיין "בואו תעשו דרכון ביומטרי" פרסומות בטלוויזיה, שלטי חוצות, חגיגה אמתית של טכנולוגיה בתפארתה. וכשמזמינים את כולם לא תבואו? ברור שתבואו, תבואו בהמוניכם. רק מה לא סיפרו לנו? שני דברים. הראשון , לא חייבים. אתם יודעים...לא מוכרחים, כן, נשמע מוזר אבל לא חייבים. לפחות לא כרגע אם אתם לא ממהרים לטיסה.

דבר שני שאם אתם מעוניינים לבצע את הנפקת הדרכון הביומטרי אתם חייבים להיכנס למערכת זימון תורים באפליקציה "מיי ויזיט", ואם לא עשיתם את זה אז באמת אל תטרחו להגיע כי פשוט לא יקבלו אתכם. ואם אתם בכלל לא בקטע הביומטרי אלא בעניינים אחרים לגמרי, גם אל תגיעו כי מסתבר שהם מטפלים כרגע רק בעניינים הביומטרים אך אם התייצבתם בין העשרה הראשונים בתור - למרות שלא נרשמתם במערכת זימון התורים, אז אולי תזכו להיות ברי המזל שישתחלו פנימה לטיפול בעניינים אחרים.

בשיאה של עונת התיירות? אז יש לי רעיון..תקראו לו מהפכני. עמדות שירות אוטומטיות לחידוש דרכונים או הארכת תוקף, אפילו הוצאת דרכון ביומטרי. ואגב, אם אתם כבר מתקינים מכונות כאלו? בחייכם, שימו גם אחת בנתב"ג כדי שכל אלו שמגלים בטרמינל שאין להם דרכון בתוקף יוכלו לחדש אותו בו במקום מבלי לשלם קנס של אלף שקל. כן, זהו גובה הקנס למי שמבקש לחדש דרכון ביום הנסיעה.

ומה באשר לכל אלו שעדיין צריכים שרותי משרד ולאו דווקא הוצאת דרכון, מה על כל אלו שלא חיים בתוך עולם של אפליקציות? האם כולנו צריכים לשלם את מחיר הקמפיין בעצבים ובשירות רע?

אתם יודעים מה, לפחות שיהיה מענה טלפוני לבירורים, אבל לצערי גם שם קולם נדם.

בשבועיים האחרונים הצטברו בלשכות רשות האוכלוסין עומסים בלתי סבירים אשר ככל הנראה הינם תוצאה של בוא הקיץ, כניסת חוק הביומטריה לתוקפה והדרישה הגוברת לדרכונים באופן כללי. על אף זאת, מקבלים עובדי הרשות אלפי מבקשי שירות ביום. הרשות נוקטת בשורת צעדים למציאת פתרונות לכל סוגיה שעולה ובמטרה להמשיך לתת שירות סדיר. אנו נמשיך למצוא פתרונות במטרה לייעל את השירות.

לגבי סוגיית זימון התורים, הנושא פורסם באינספור כלי תקשורת, בתשלום ולא בתשלום, באתר האינטרנט ובפייסבוק. זימון תורים הוא מסלול שמהווה פתרון ראוי ונותן אותותיו. ברמת גן, זומנו עד כה תורים למאות אנשים באמצעות האתר וסוגיית האפליקציה אינה רלוונטית כיוון שמי שפונה לאתר מועבר לשם אוטומטית . עקב הביקוש הרב. איננו רואים שום סיבה לתת לפונים עדיפות בגלל שהינם עובדי העיתון גלובס .

אני חייבת לציין שלא פניתי לדוברות משרד הפנים כדי לקבל יחס מועדף כעיתונאית אלא כדי לדעת איך ניתן לייעל את הפנייה שלי כאדם פרטי כי הזמן דוחק. אך עם זאת אני כאן באמת יכולה לשמש כפה למאות אזרחים שאין להם במה מכובדת כמו שלי להשמיע ולהציף בעיות, וזה לא משנה את העובדה שבסופו של דבר אני נשארת כאן, בארץ.