המשטרה עיכבה שני מנופאים בחשד שעבדו ללא רישיון

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי: "בסיום חקירתם, הורחקו מנהל העבודה ומנהל האתר מעבודתם על ידי קצין החקירות של התחנה למשך 15 ימים"

אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי

המאבק בתאונות העבודה נמשך ואיתו ממשיכה להתברר המציאות הבעייתית באתרי הבנייה ברחבי הארץ. בתחילת השבוע שעבר קיבלה משטרת רחובות מידע מארגון מפעילי עגורני הצריח אודות חשד להפעלת עגורן על ידי אדם ללא רישיון, באתר בנייה בנס ציונה. במקביל, איתרה המשטרה מפעיל עגורן נוסף, בכפר סבא, החשוד כי עבד עם תעודת מנופאי מזוייפת.

בנס ציונה, על פי דווח המשטרה ומינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, ניידת משטרה שהגיעה למקום, עיכבה לחקירה את מפעיל העגורן, מנהל העבודה ומנהל האתר. המשטרה פנתה למינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ועדכנה בפרטי האירוע לצורך תיאום חקירתי.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי: "בסיום חקירתם, הורחקו מנהל העבודה ומנהל האתר מעבודתם על ידי קצין החקירות של התחנה למשך 15 ימים. בנוסף, מחוז תל אביב של מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, הטיל צו בטיחות. מדובר באתר של חברת דנישרא אינטרנשיונל בע"מ". עוד נמסר ממינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית כי: "משרד העבודה והרווחה צפוי להמשיך להדק את שיתוף הפעולה המבצעי עם משטרת ישראל על מנת להגביר את ההרתעה והאכיפה בקרב קבלנים ומנהלי עבודה". שר העבודה והרווחה חיים כץ, אמר: ״הנחתי את הגורמים המקצועיים להמשיך ולהגביר אכיפה נגד גורמים רשלניים. אני קורא לכל העובדים לא להסכים לעבוד בסביבה מסכנת חיים ולהודיע למנהל על כל הפרת בטיחות״.

מחברת דנישרא נמסר בתגובה למקרה כי: "המשטרה הגיעה לאתר עם חשד על מפעיל עגורן שעובד ללא רישיון. הם חקרו את מנהל העבודה ומנהל הפרויקט וגם את מפעיל העגורן. ככל הנראה מפעיל העגורן הציג תעודה מזוייפת, ולנו אין את הכלים לבדוק את זה. אנחנו לא שמחים שזה קרה אצלנו אבל אנחנו עושים בירור ותחקור פנימי אצלנו. המנופאי הוא עובד דרך חברת כוח אדם וניתקנו איתם את ההתקשרות. נחדש את העבודה לאחר מינוי מנהל עבודה חדש ובירור המקרה. אנחנו חברה ותיקה עם מוניטין ואנחנו מקפידים על בטיחות".

במקביל למקרה זה, הבוקר (א') דיווחה המשטרה על מקרה נוסף של חשד כי מפעיל עגורן צריח עבד באתר בנייה ללא רישיון. הפעם מדובר באתר בנייה בעיר כפר סבא, ברחוב תל חי. על פי דיווח המשטרה: "בפעילות משטרתית לאיתור שב"ח באתר בניה ברחוב תל חי בכפר סבא נקרא מפעיל מנוף גובה לרדת לבדיקה. המנופאי התחזה לאחר בהציגו ת"ז. מזוייפת. מתחקור ראשוני עלה כי על פי החשד זייף תעודת הזהות תחת שמו של אחר האוחז ברישיון מנופאי, וכי הוא עובד בתחום כשנה. החשוד, תושב ג'לגוליה בן 26, נעצר. החקירה נמשכת".