איל-ההון היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, הבעלים של החינמון "ישראל היום", ואשתו מרים מוסרים היום (ב') עדות במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה. זאת, במסגרת חקירת פרשת השיחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס.

במסגרת חקירת הפרשה, המכונה "פרשת 2000", עלה החשד כי נתניהו ומוזס נפגשו לפני הבחירות האחרונות לכנסת וניסו לקדם לכאורה דיל מושחת, שלפיו נתניהו יפעל לקידום חוק לצמצום כוחו של "ישראל היום", ובתמורה "ידיעות" ישנה את האופן שבו הוא מסקר את נתניהו, כך שהסיקור יהיה אוהד יותר. נתניהו טוען לאורך כל הדרך, וגם היום, כי אין בפרשה זו שום עילה לאשמה - "לא יהיה כלום, כי לא היה כלום".

עדותו של אדלסון היום היא העדות השנייה שהוא מוסר. עדותו הקודמת נמשכה 3 שעות, והיא התמקדה בשאלה - האם פגישותיו של נתניהו עם מוזס נעשו בידיעתו של אדלסון או בתיאום עמו. יודגש, כי אדלסון ואשתו אינם חשודים בעניין ואף לא נחקרו באזהרה. עדותו של המיליארדר במשטרה תואמה מראש, לאחר שאדלסון הגיע השבוע כדי להשתתף בקבלות-הפנים שנערכו לנשיא ארה"ב, דוננלד טראמפ, שאדלסון הוא מגדולי תורמיו. אדלסון מיוצג בידי עו"ד אביגדור (דורי) קלגסבלד.

 

מהשיחות שנערכו בין נתניהו למוזס ואשר נחשפו בחדשות ערוץ 2, התברר כי השניים התכוונו לקדם חוק שיגביל את תפוצת "ישראל היום", אך הם היו מוכנים ללכת גם על הצעת פשרה, שתתחשב גם באינטרסים של אדלסון. בנוסף, נחשף, בין היתר, כי נתניהו תיווך בין מוזס לבין רוכשים פוטנציאליים של "ידיעות אחרונות". עוד עלה כי מוזס ביקש מראש הממשלה להציע לו עיתונאי ימני שיועסק ב"ידיעות".