במטרה להפיח חיים נוספים בעקומת המכירות שלה, הציגה חברת איירבאס גרסה מעודכנת של מטוס הדגל שלה, הגדול בעולם: ה-A380.

החברה טוענת כי המטוס, ששמו בגרסתו החדשה "A380 פלוס", זכה לשדרוגים בחמישה תחומים עיקריים, בהם חסכון בדלק ותפוסת נוסעים. אתר Insider Business מדווח כי פעולה זו נועדה להפוך את ה-A380 - שלא זכה ולו להזמנה אחת מזה למעלה משנה - לאטרקטיבי יותר עבור חברות התעופה.

השדרוג המשמעותי לו זכה המטוס הוא שינויים אווירודינמיים, בזכות שינוי בתצורת קצות כנפי המטוס. שינוי זה אמור להביא לחסכון של כ-4% בתצרוכת הדלק כשעם זאת נוספו ל מטוס 80 מקומות ישיבה, מה שיביא לחסכון נוסף בעלויות. על אף שה-A380, שבו שתי קומות, רשאי להטיס עד 850 נוסעים הרי שבחברות התעופה הוא מוצע בתצורה שבה כ-497 מושבים בלבד. הגרסה החדשה תאפשר לו כעת להטיס 575 נוסעים.

לטובת תוספת המקום, הוסר בין השאר מהמטוס החדש גרם המדרגות הגדול בקדמת המטוס, המקשר בין הקומות, ובמקומו תוכננה גרסה צרה ויעילה יותר. פעולה זו בלבד אפשרה תוספת של 20 מושבים. כדאי לדעת כי תצורה המושבים היא 3-5-3, כאשר חמשת המושבים מצויים בחלקו המרכזי של המטוס. שינויים מעין אלו נעשו גם במחלקת התיירים-פרימיום, שבה מוצעות כיום שורות בנות 9 מושבים, זה לצד זה (במקום 8 מושבים בגרסה הקודמת). על פי פרסומי חברת איירבאס, תוספת המושבים, ושיפורי יעילות נוספים שנעשו במערכות המטוס, יפחיתו את העלות הממוצעת של מחיר מושב טיסה בכ-13%.