נכסים ובנין בוחנת מכירת ישפרו לפי שווי של 700-750 מיליון ש'

באחרונה פנתה נכסים ובנין ללאומי פרטנרס בבקשה שימצא קונה לישפרו, ותג המחיר המבוקש נע בטווח של 700-750 מיליון שקל עבור 100% ממניות ישפרו.

 

 

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חברת נכסים ובנין התחילה לבחון את מכירת החברה הבת ישפרו, שתאפשר לה להצטייד במזומנים, להפחית את נטל החוב, ואולי אף לחלק דיבידנד לחברה האם דיסקונט השקעות (דסק"ש). באחרונה פנתה נכסים ובנין לבית ההשקעות לאומי פרטנרס בבקשה שימצא קונה לישפרו, ותג המחיר המבוקש נע בטווח של 700-750 מיליון שקל עבור 100% ממניות ישפרו.

נכסים ובנין בנויה כחברת החזקות, הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל באמצעות חברות בנות. לדברי נכסים ובנין, לא התקבלה על ידה עדיין כל החלטה בקשר עם מכירת החזקתה בישפרו, אבל היא בוחנת עסקות שונות מעת לעת, לרבות בקשר עם החזקתה בישפרו.

ישפרו מרכזת עבור נכסים ובנין את תחום ההשקעה במרכזים מסחריים, והציגה בסוף מארס השנה הון עצמי של 490 מיליון שקל. בצירוף הלוואת בעלים של 100 מיליון שקל, רשומה ההשקעה בה בספרי נכסים ובנין ב-590 מיליון שקל.

רוכשים אפשריים לפעילות זו עשויים להיות קבוצות נדל"ן מובילות, המבקשות להרחיב את חשיפתן בישראל לתחום זה, כמו גזית גלוב, רבוע כחול נדל"ן, סאמיט ומבני תעשיה, אבל מכירה לחלק מהן תדרוש טיפול מקביל באג"ח של ישפרו.

גם קרנות השקעה בנדל"ן, שמבקשות חשיפה לתחום באמצעות פלטפורמה מדווחת, נראות כמתמודדות אפשריות על הרכישה - למשל, קרן ההשקעות JTLV של עמיר בירם, שאף התמודדה בעבר על רכישת הפעילות של גזית גלוב בישראל.

ישפרו עוסקת בייזום, תכנון, הקמה, השכרה וניהול של נכסים מניבים בישראל. החברה מחזיקה כיום בשבעה מרכזי מסחר ובילוי, בשני מרכזים לוגיסטיים ובבעלות על מלון בירושלים. בסך הכל מחזיקה החברה ב-151 אלף מ"ר של שטחים מניבים וכן בעתודות קרקע וזכויות בנייה לא מנוצלות בהיקף של כ-200 אלף מ"ר. נכסיה המניבים ממוקמים במודיעין, נס ציונה, תל אביב, ירושלים, בית שאן, יבנה, באר שבע, קרית גת וערד.

ישפרו הציגה ברבעון הראשון של 2017 הכנסות של 24.2 מיליון שקל מהשכרת מבנים ורווח (NOI) של 17.4 מיליון שקל מהפעלתם. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון הראשון ב-6 מיליון שקל. לחברה נדל"ן להשקעה בשווי של 1.22 מיליארד שקל וחוב פיננסי נטו של 530 מיליון שקל. מבט על פילוח הנדל"ן להשקעה מלמד כי הוא כולל מבנים להשכרה בשווי של 1.15 מיליארד שקל, קרקע פנויה בשווי של 22 מיליון שקל ומבנים בהקמה בשווי 43 מיליון שקל.

לישפרו סדרת אג"ח (ב') בהיקף של 205 מיליון שקל ע"נ, הנסחרת בבורסה, ומשום כך מפרסמת החברה דוחות כספיים. בדוחות כתבה החברה כי הרבעון הראשון של 2017 התאפיין בהמשך היציבות בענף הנדל"ן המניב בישראל, שמתבטאת הן ברמת הביקוש והן ברמת מחירי השכירות והתפוסה. "בתקופת הדוח ניכרו ביקושים לשטחי מסחר, תעשייה ולוגיסטיקה, במרבית שטחי הפעילות של החברה, שהתבטאו ביציבות מחירים ושמירה על אחוזי תפוסה גבוהים של כ-95%".