מחקר חדש של אינטל וחברת Strategy Analytics מצא כי שוק "כלכלת הנוסעים" (Passenger Economy), שיתפתח בעקבות המעבר לשימוש בכלי רכב אוטונומיים, צפוי לגדול מ-800 מיליארד דולר ב-2035 ל-7 טריליון דולר עד 2050. המחקר החדש משרטט את העתיד הקרוב של האנושות. הוא צופה כי כלי רכב ללא נהג צפויים לפנות יותר מ-250 מיליון שעות מדי שנה שהוקדשו בעבר לנסיעה לעבודה בערים העמוסות בעולם. הזמן והידיים הפנויות יתורגמו לפעילויות מגוונות ויניעו ענפים כלכליים חדשים.

השימוש העסקי בשירותי ניוד, על פי Strategy Analytics, צפוי להניב הכנסות של 3 טריליון דולר, שהם 43% מסך כלכלת הנוסעים. השימוש הצרכני באותם שירותים יהווה 55% מהשוק, כ-3.7 טריליון דולרים. הכנסות של 200 מיליארד דולר צפויות לנבוע מהשימוש הצרכני הגדל ביישומים ושירותים חדשניים, שיפותחו במקביל להתפתחות והשתרשות השימוש בכלי רכב ללא נהג.

על פי הערכה שמרנית ניתן יהיה להציל את חייהם של 585,000 בני אדם בעשר שנים, הודות לנהיגה אוטונומית. הצמצום בעלויות הנובעות מתאונות דרכים צפוי להסתכם ביותר מ-234 מיליארד דולר.

חוץ ממהפך תחבורתי, המחקר חוזה מהפכה של ממש בכל הקשור לדפוסי צריכת הבידור, הנופש, הטיפוח והתיירות שלנו. באינטל צופים כי המכוניות יהפכו ל"תאי חוויות ניידים". יהיו סלוני יופי על גלגלים, כלי רכב עם שולחנות עם מסכי מגע שיאפשרו שיתוף פעולה מרחוק, ייערכו סעודות משותפות תוך כדי נסיעה, מכירה מרחוק, יוקמו קליניקות רפואיות ניידות ותאי טיפולים ואפילו מלונות ניידים, המורכבים מ"להקות של מכוניות אוטונומיות" (Platooning).

מפיקי מדיה ותכנים יפתחו פורמטי תוכן חדשים שיתאימו לזמני נסיעה קצרים וארוכים. הפרסום מבוסס המיקום יהפוך לרלוונטי מתמיד ככל שמפרסמים ומשרדי פרסום יידרשו לנצל אפשרויות חדשות במרחב הפרסום ותכניו. מעסיקים, מבני משרדים, מגדלי מגורים, קמפוסים אוניברסיטאיים ומרכזי דיור יציעו שירותי ניוד כערך מוסף, בניסיון לייחד את עצמם מהמתחרים או כחלק מחבילות תגמול.

גרג לינדזי, אורבניסט ועתידן ניידות, סיכם את המחקר כך: "באופן שניתן להשוואה למרוץ החלל של שנות ה-60 במאה ה-20, ההכרזה של היום היא קריאת השכמה לעולם לתת את דעתו על האתגר", עתיד הניידות, ההתקדמות הכלכלית והיווצרותן של הזדמנויות צמיחה חדשות כגון כלכלת הנוסעים מחייבים דיאלוג מתמשך ומציאת פתרונות מנקודת המבט של התעשיות המגוונות שיעצבו את עתידנו - החל מיצרני רכב ומשקיעים וכלה בקובעי מדיניות וחברות הזנק".