נוכח ההליך הפלילי המתנהל במקביל לתביעה הנגזרת נגד בזק, בכירים בבזק לא יזומנו בשלב זה לעדות - כך קבעה השופטת רות רונן. "כמו כולם אני קוראת עיתונים, ולא נוכל להמשיך בהליך הנוכחי מבלי לשאול קודם את רשות ניירות ערך לעמדתה, כיון שיש חקירה פלילית, ולא ברור האם יש קשר בין ההליך הפלילי לנוכחי".

בשל התנגדותם לעסקת בזק-yes, פנה לאחרונה עו"ד רונן עדיני לבית המשפט וביקש להזמין לעדות את הדירקטור רמי נומקין ואת המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים לשעבר של בזק, דודו מזרחי, במסגרת התביעה הנגזרת שהגיש נגד בזק, אשר מתבררת בשנתיים האחרונות במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בבקשה נטען כי זימון שני העדים דרוש לבירור הסוגיות השנויות במחלוקת בין הצדדים, ועל-מנת שניתן יהיה לשפוך אור על ההליכים והשיקולים שהובילו לאישור עסקת בזק-yes, כמו גם על מידת מעורבותו של בעל השליטה, שאול אלוביץ', בהליך.

מדובר בצעד חריג ויוצא דופן בתביעות נגזרות, ואולם לנוכח חומרת הפרשה החליט עדיני שיש לזמנם לעדות. הדירקטורים הנתבעים התנגדו בתקיפות להזמנת מזרחי לעדות. 

ההחלטה תועבר לרשות ניירות ערך באמצעות פרליטות מחוז תל-אביב (אזרחי), שתביע את עמדתה תוך 14 יום מהיום ביחס להמשך ניהול ההליך. לאחר שתתקבל עמדת הרשות, הצדדים יגיבו, ותינתן החלטה ביחס להמשך ההליכים בתובענה.

"בשלב זה", כתבה השופטת, "אינני סבורה כי יש צורך במתן החלטה בבקשה לזימון עדים".