הלמן-אלדובי: מחירים נוחים למניות בישראל - חוץ מהנדל"ן

בסקירה השבועית של בית ההשקעות, מודגש התמחור הנוח של מניות הבנקים והפארמה בישראל ■ וגם: במה מתמקדים המשקיעים בשוקי העולם בתקופה הנוכחית? ■ למדריך השקעה במניות

דולרים / איור: shutterstock
דולרים / איור: shutterstock

בסקירה שבועית שפרסם בית ההשקעות הלמן-אלדובי, עומד בית ההשקעות על ההתפתחויות האחרונות בשווקים הפיננסיים בארץ ובעולם.

לפי בית ההשקעות, על המשקיעים להיות סלקטיביים בבחירת ההשקעות שלהם לאחר גל העליות שמאפיין את השווקים מתחילת השנה. כמו כן מציינים בבית השקעות כי המניות בישראל, ובייחוד מניות הבנקים והפארמה, נראות במחירים נוחים ביחס לשוקי העולם. מנגד, מניות חברות הנדל"ן נראות כיקרות יחסית.


בבורסה בת"א, מדד ת"א נדל"ן עלה מתחילת השנה ב-14.06% ומדד ת"א ביטוח עלה ב-18.4%, מה שהופך אותם לשני המדדים בעלי התשואה הגבוהה ביותר בבורסה המקומית מתחילת השנה, בעוד שמדד ת"א ביומד ירד מתחילת שנה ב-16.85%.

השבוע, מדד המעו"ף ירד ב-0.32% לצד ירידה של 0.27% במדד ת"א 125, כאשר מבחינה סקטוריאלית בלט לחיוב מדד ת"א ביטוח פלוס אשר הציג עליות שערים של כ-0.72% בממוצע לעומת מדד ת"א טכנולוגיה שבלט לשלילה וסגר את השבוע בירידה של 2.55%. 

בגזרת המאקרו בישראל, בחודשים מרץ-מאי המכירות ברשתות השיווק עלו ב-2% לעומת גידול של 3.3% בשלושת החודשים הקודמים. רשתות המזון דיווחו על ירידה של 0.6% בשלושת החודשים האחרונים לעומת גידול של 2.5% בשלושת החודשים שקדמו.

שוקי עולם: הצמיחה בארה"ב נחלשת, המניות בנסיגה

המשקיעים בעולם מתמקדים בתקופה זו במספר גורמים שעשויים להשפיע על כיוון השווקים: המדיניות הכלכלית של הנשיא טראמפ והחשדות בפלילים שלו ושל ממשלו, הבחירות בגרמניה ובאיטליה, והמדיניות המוניטארית בגוש האירו וארה"ב.

בארה"ב, מנתונים סופיים עולה שכלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הראשון של 2017 בקצב שנתי של 1.4%, לעומת קצב שנתי ברבעון האחרון של 2016 שעמד על 1.6%. באירופה, האינפלציה השנתית בגוש היורו הגיעה ביוני לקצב שנתי של 1.3%, מדד מחירי הליבה עלה בקצב שנתי של 1.2%.

מניות: בארה"ב, מדד ה-S&P500 סגר את השבוע בירידה של 0.61% לצד הנאסד"ק שסגר בירידה של 2.69%. באירופה, המדדים נסחרו בדומה למגמה בעולם כאשר מדד הדאקס הגרמני סגר את השבוע בירידה של 3.21% לצד מדד ה-Eurostoxx50 שסגר בירידה של 2.87%.

מט"ח: השקל סגר השבוע במגמה מעורבת אל מול המטבעות העיקריים. הדולר נחלש אל מול השקל בכ-1.48% ועמד על 3.49 ש"ח לדולר, כאשר האירו התחזק אל מול השקל בכ-0.66% וסגר ברמה של 3.98 ש"ח לאירו.