מפחיד: רוסיה הציגה חליפת קרב שנותנת ללוחמים כוחות-על

כך ייראו חיילי הסער החדשים של פוטין: הצצה לחליפת הקרב החדשה שנחשפה ברוסיה המספקת ללוחמים כוחות על-אנושיים וכוללת גם קסדה חכמה המציגה מידע רב, רובה עם שני סוגי קליעים ועוד

שם: שיריון רוסי/ צילום: מתוך הוידאו
שם: שיריון רוסי/ צילום: מתוך הוידאו

האם כך ייראו חיילי העתיד של רוסיה? האוניברסיטה הלאומית למדעים וטכנולוגיה במוסקבה הציגה לאחרונה את החזון שלה לשריון רובוטי שיהפוך כל חייל פשוט למכונת לחימה בלתי מנוצחת. תחת מעטה הסוואה שחור ומאיים, הותקן שלד רובוטי חיצוני המתגבר את כוח שריריו של החייל ומאפשר לו לסחוב משאות כבדים למרחקים ארוכים.

המערכת כוללת גם קסדה אלקטרונית ובתוכה מסך המציג מידע רב, הן לגבי מיקומן של מטרות שונות והן לגבי מצבו הבריאותי של החייל עצמו. בקסדה מותקן גם פנס רב-עוצמה ומצלמה וידאו, לשידור חי של נקודת המבט של הלוחם בחזרה למפקדה. כלי הנשק אותו נושא החייל הוא רובה סער דו-קני, המאפשר ירי קליעים משני סוגים שונים - וכל זה מופעל באמצעות סוללות קומפקטיות המוצמדות למגפיים.

נכון לרגע זה מדובר בקונספט בלבד ורוב המערכות הללו אינן פעילות בשטח, אם כי במכון המחקר הרוסי סבורים כי יצליחו להשלים את הפיתוח תוך שנים ספורות. "רובוטים יתפסו חלק נרחב בשדה הקרב של העתיד", אמר ראש המכון, אנדריי גריגרוב. "למעשה, בעתיד הקרבות יהיו בין רובוטים ומפעילים, ולא בין חיילים שיורים זה בזה".

חליפת הקרב החדשה אינה המצאה רוסית וכבר שנים שמנסים צבאות העולם לרתום טכנולוגיה לבישה לטובת שדרוג יכולות החיילים, אבל קשה הפעם להתעלם מהדמיון בין עיצוב חליפות הכוח הרוסיות לשריון של חיילי הסער האימפריאליסטיים מסרטי מלחמת הכוכבים.