נגד הזרם: דויטשה בנק ממליץ להקטין חשיפה לשקל

הבנק, שנהנה ממעמד מרכזי בשוק המט"ח, הוא הגוף היחיד שממליץ בצורה ברורה על הקטנת חשיפה לשקל ■ כלכלני הבנק: השקל מתומחר ביתר בשיעור של 9% ■ למדריך השקעה במט"ח

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

השקל נמצא בנקודת שיא של 15 שנה מול הדולר, כך מדגישה מחלקת המט"ח של דויטשה בנק, בניתוח שהופץ למשקיעים. בבנק מציינים כי מכירות של השקל, שהחלו בשבוע האחרון, עשויות להוות נקודת מפנה במגמת ההתחזקות ארוכת-הטווח שלו, ולבשר על תחילתה של מגמת היחלשות ארוכה. תחת הכותרת "המשקל על השקל (Shekel shackled): ההערכות מצביעות על חולשה בשקל הישראלי", ממליץ הבנק לראשונה ללקוחותיו לעשות שורט על השקל (מכירה בחסר) משום שלהערכתו המומנטום החיובי סביבו הגיע לנקודת השיא. דויטשה, הנהנה ממעמד מרכזי בשוק המט"ח (FX), הוא הגוף היחיד עד כה שממליץ בצורה כה ברורה על הקטנת חשיפה לשקל.

"מימשנו לאחרונה רווחים על פוזיציות הלונג השקליות שלנו, וכעת אנו ממליצים על פוזיציות שורט טקטיות לאור תמחור היתר, שיא של חמש שנים בפוזיציות הלונג והחולשה הצפויה באינפלציה בישראל", כותבים עורכי הניתוח מדויטשה בשורה התחתונה. מעניינת לא פחות היא הקביעה, כי "על פי המודל שלנו (DBeer), השקל מתומחר כיום ביתר בשיעור של 9% - השיעור הגבוה ביותר מאז 2001. במונחי שוויון כוח קנייה (PPP) מגיע תמחור היתר של השקל ל-12% - כלומר לנקודת שיא היסטורית".

נוסף על כך מציינים בדויטשה, כי על פי הניתוח שערכו, פוזיציות הלונג על השקל מצד ספקולנטים נמצאות בשיא של חמש שנים, אך יחד עם זאת הם מגלים, כי "ראינו בשבוע האחרון מכירות של השקל, שעשויות להיות נקודת מפנה המבשרת על תחילתה של תקופת מכירות ארוכה".

בכל הקשור לאינפלציה מציינים בדויטשה כי "מדד המחירים לצרכן בישראל מפגין חולשה אחרי עליות מאוגוסט 2016 ועד מארס השנה". בדויטשה מעריכים, כי מדד יולי יעמוד על 0.2% בלבד, וצופים כי בנק ישראל ידבוק בתוואי הריבית הנוכחי, שלפיו לא צפויות העלאות ריבית לפני אמצע 2018. נוסף על כך מציינים בדויטשה את האפשרות שהבנק המרכזי יגביר את היקף ההתערבות שלו בשוק המט"ח.

דולר
 דולר