חצי שנה בלבד אחרי שהודיע על הצטרפותו, סחף הערב השר לשעבר אבי גבאי את מפלגת העבודה לניצחון על היו"ר לשעבר עמיר פרץ. גבאי, שיהיה מועמדה של המפלגה לראשות הממשלה, הגיע לעבודה לאחר שהיה ממייסדי "כולנו" של שר האוצר משה כחלון ושימש כשר לאיכות הסביבה עד שהתפטר בתום שנה בלבד במחאה על כניסתו של אביגדור ליברמן לממשלה.

בסך הכל מתוך 52,505 בעלי זכות בחירות מימשו את זכותם 30,916 מצביעים שמהווים 58.8% מכלל בעלי זכות ההצבעה.

אבי גבאי קיבל 16,08 קולות שמהווים 52%, בעוד עמיר פרץ קיבל 14,734 קולות שמהווים 47%.

ח"כ עמיר פרץ והיו"ר הנבחר של מפלגת העבודה, אבי גבאי, שוחחו בטלפון. פרץ בירך את גבאי על ניצחונו. גבאי לפרץ: "אני רואה בך שותף מרכזי למשימה: החלפת שלטון נתניהו".

בנאום ניצחון פייסני, אמר גבאי כי מפלגת העבודה בחרה בשינוי. בפניה להרצוג מעל במת הנאומים, הציע גבאי להרצוג להמשיך להיות יו"ר האופוזיציה. לעמיר פרץ הציע לעמוד לצידו. גבאי הודיע על כוונתו לפתוח את קמפיין הבחירות כבר מחר בבוקר. גבאי הוסיף שהשלטון הקיים פעל להפריד בין קבוצות שונות בישראל בחלוקה שהיא כוזבת ושבכוונתו לבטל אותה ולאחד מחדש. גבאי תקף את נתניהו במרומז ואמר כי נדרשת מנהיגות שמצליחה להחליט על פתרון במשבר הדסה, מנהיגות ישרה "שמונעת מבן הדוד שלך, שמנהל מו"מ קואליציוני עבורך גם לייצג חברת צוללות".

שני המועמדים הגיעו להצביע היום מיד עם פתיחת הקלפיות. פרץ הצביע סמוך לביתו בשדרות, ואילו גבאי בחר להצביע בנוף ילדותו בירושלים, מלווה באימו. "זהו יום של בחירה אמיתית בין תקווה ושינוי, שמשמעותו היא שמפלגת העבודה תחזור להיות מפלגה רעננה, נושכת ומלאת חיים שמתמודדת על הנהגת המדינה - לבין המצב המוכר שבו נמשיך להיות מפלגת אופוזיציה או גלגל רביעי בקואליציה", אמר היום גבאי זמן קצר לאחר שהצביע. מטעמו של פרץ מסר הבוקר יו"ר מטה הבחירות שלו, חבר הכנסת איציק שמולי: אנחנו פרוסים בנוכחות מסיבית בכל הקלפיות עם מטות גדולים ואלפי פעילים בכל הארץ. אנחנו אופטימיים ודרוכים: יש לנו יתרון מספרי גדול מבחינת התומכים וסחף לכיווננו ובכוונתנו לעבוד קשה מאוד כדי שכולם עד אחרון התומכים שלנו יצביעו היום."

שני המועמדים זכו בימים האחרונים לחיזוקים נוספים מצד חברי הכנסת של המפלגה: לימין גבאי התייצבו שלי יחימוביץ', איתן כבל, זוהיר בהלול וסתיו שפיר, שהצטרפו ליוסי יונה, מיקי רוזנטל ומיכל בירן. לימינו של פרץ התייצבו היו"ר המודח יצחק הרצוג ויחד אתו מקורביו איילת נחמיאס ורבין ומנואל טרכטנברג, כמו גם מי שהגיע למקום השלישי בסיבוב הראשון, אראל מרגלית. אלה הצטרפו לחברי הכנסת איציק שמולי, נחמן שי, מרב מיכאלי, חיליק בר ורויטל סויד.

בעוד שגבאי התחזק גם בזירה הביטחונית עם תמיכתם של אהוד ברק, האלופים במיל' עמירם לוין ושי אביטל וכן ראש השב"כ לשעבר עמי איילון, פרץ זכה לתמיכה בעיקר מצד ראשי ערים ונבחרי ציבור בעבר ובהווה כמו ראש עיריית חולון מוטי ששון, שר התעשייה והמסחר לשעבר מיכה חריש, ראש עיריית קריית אונו ישראל גל, וראש מועצת מטה אשר, יורם ישראלי. גם בגבאי, צריך לומר, תומכים בפומבי מאז סוף השבוע מספר ראשי ישובים, בהם ראש עיריית יוקנעם סימון אלפסי וראש עיריית קרית טבעון, דוד אריאלי.

כמו בסיבוב הראשון, ההצבעה מתקיימת ב-80 מוקדים שונים ברחבי הארץ באופן ממוחשב. הקלפיות ייסגרו בשעה 21:00, כך שתוצאות התקבלו הערב. 

"יום הבחירות מתנהל כסדרו ללא תקלות ועיכובים", מסר מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני. "אנחנו רואים שאחוז ההצבעה עולה משעה לשעה, ואני צופה ששיא ההצבעה יגיע בשעות הערב, כאשר עומס החום יירד ויאפשר למצביעים לצאת מהבית ומהעבודה אל הקלפיות. הצוותים של המפלגה, הפעילים ומנהלי הקלפיות פרוסים בשטח בכל רחבי הארץ וערוכים לתת שירות לכל בעלי זכות הבחירה. אנחנו גאים במפלגה שמקיימת בחירות דמוקרטיות ומשתפת את הציבור בהחלטות הגורליות, זאת בניגוד למפלגות אחרות בישראל, ואני קורא לקהל הבוחרים לממש את זכותם הדמוקרטית, לבוא להצביע ולבחור מנהיגות לישראל", הוא הוסיף.