ההרשמה להגרלה הגדולה בתוכנית מחיר למשתכן הסתיימה. על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, היקף הנרשמים עמד על 41,856 משקי בית בסך-הכול. נזכיר כי ההגרלה הגדולה כוללת 90 פרויקטים של מחיר למשתכן שונים ב-24 יישובים שונים ברחבי הארץ - 15 אלף דירות בסך-הכול.

כעת, לאחר סיום ההרשמה, יתחיל תהליך ההגרלה ביישובים השונים על פי סדר שנקבע מראש. העיר הראשונה בה יוגרלו הדירות תהיה חיפה.

להגרלה הגדולה יכלו לגשת רק זכאי סדרה א' של תוכנית מחיר למשתכן, למעט בפרויקטים בבית שמש ובנצרת עילית. סדרה א' מונה כ-60 אלף זכאים, מתוכם כ-11 אלף כבר זכו בהגרלות קודמות במסגרת התוכנית. כך, על פי נתוני ההרשמה להגרלה שנסגרה, כ-7,000 זכאים מסדרה א' לא ניגשו להגרלה הגדולה. מכיוון שלחלק קטן מההגרלות יכלו להירשם גם זכאי סדרה ב', ייתכן שהמספר של זכאי סדרה א' שלא נרשמו להגרלה הגדולה אף גבוה יותר.

השאלה שמתעוררת היא, האם מדובר בזכאים שהחליטו לוותר על הזכאות או אולי אף זכאים שכבר התייאשו והחליטו לרכוש דירה בשוק החופשי? נכון להיום אין תשובה לשאלה, אולם הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בהגרלה המתוכננת הבאה, גם היא ל-15 אלף יחידות דיור מוזלות, בכל הנוגע לפתיחתה לסדרה ב' וליחס שייקבע בין שתי הסדרות השונות. יצוין כי בהגרלה יכול כל זכאי להירשם לשלושה יישובים שונים.

בכל הקשור לביקוש ביישובים השונים מצד זכאי התוכנית, ראשון לציון נמצאת בראש הרשימה - 13,163 משקי בית נרשמו להגרלה ל-490 דירות מוזלות בעיר. במקום השני בטבלת הביקוש נמצאת העיר הרצליה - 11,692 משקי בית נרשמו ל-1,176 דירות שיוגרלו. במקום השלישי העיר מודיעין - 11,515 משקי בית נרשמו ל- 1,289 דירות מוזלות. במקום הרביעי בית שמש עם 11,063 משקי בית שנרשמו להגרלה על 1,307 דירות מוזלות. במקום החמישי יבנה, בה נרשמו 8,088 משקי בית להגרלה הכוללת 1,981 דירות מוזלות.

בערים המבוקשות ביותר על ידי משפחות בני המקום נכללות ראשון לציון, בית שמש, הרצליה, נתניה, חיפה ומודיעין.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר עם סיום ההרשמה להגרלה כי "כעת ייערכו בדיקות מקיפות כדי להבטיח הגרלות הוגנות ומוצלחות. תוצאות ההגרלות יפורסמו ב-14 באוגוסט, ובמקביל יישלחו הודעות לנרשמים".

עם סגירת ההגרלה אמר שר האוצר, משה כחלון: "הזוגות הצעירים הוכיחו שהם קבוצת הלחץ החזקה במדינת ישראל. הזוגות שלא זכו בהגרלה הזאת יזכו בהגרלה הבאה של 15 אלף דירות נוספות. אנחנו לא נעצור ונציף את השוק בעשרות אלפי דירות מוזלות בכל רחבי הארץ. האמון של הזוגות הצעירים בתוכנית מחמם את הלב". 

מחיר למשתכן