יו"ר מפלגת העבודה החדש, השר לשעבר אבי גבאי, גילה הבוקר (ג') צוותי תקשורת מחוץ לביתו בעת שיצא לרכיבה על אופניים - ללא קסדה. גבאי, שחגג אמש את ניצחונו על עמיר פרץ, התייחס להישג ואמר: "אתמול עשינו דבר מאוד פשוט - נתנו תקווה לעם ישראל".

גבאי הוסיף מחוץ לביתו: "אני שמח מאוד, זה בוקר עם תקווה חדשה. מתקשרים אנשים מכל המחנות, אני מקבל הודעות מאנשים שמצביעים לא רק עבודה ומצביעים אחרת - גם מבחינתם זה יום של תקווה ועל כך אני שמח".

השר לשעבר הוסיף: "התפקיד שלנו עכשיו הוא באמת לצאת למסע שיממש את התקווה הזו עבור האזרחים בישראל".

גבאי סיפר על המסרים הרבים שקיבל מאז זכייתו ואמר: "אנחנו רואים הרבה מאוד פניות והרבה מאוד התרגשות בקרב קהלים אחרים, לא בקרב הקהלים שלנו, ואת הדבר הזה נממש במסע האמיתי שלנו לשנות את מדינת ישראל. כל דבר שנעשה היום זה עבור הדבר הזה".

כחצי שעה לאחר שנסגרו הקלפיות, הוכרז אמש כי המנצח בסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה הוא גבאי, ברוב של כ-1,300 קולות. גבאי ניצח כש-16,080 מהמצביעים, המהווים כ-52% מבעלי זכות הבחירה, הצביעו לו. לעמיר פרץ הצביעו 14,734 בעלי זכות בחירה בלבד - המהווים 48%. חברי הקמפיין המאושרים של גבאי פרצו בחגיגות במטה העבודה ובקריאות "ראש הממשלה הבא".

גבאי קרא גם ליריבו עמיר פרץ לחבור אליו למאבק להחלפת נתניהו. "חברי וידידי עמיר פרץ, אמרתי לפני שעה קלה ואני חוזר - אני זקוק לך לצדי. אני זקוק לניסיונך וחוכמתך. אני קורא לך ולשאר המועמדים - בואו והצטרפו .המדינה והמפלגה זקוקה לנו. רק ביחד ננצח. הציבור הישראלי נושא את עיניו אלינו דורש שנשלב ידיים ושנעבוד ביחד".

במהלך הנאום תקף גבאי גם את נתניהו ואת הממשלה שהוא עומד בראשה. "לציבור כולו נמאס מהפסימיות", טען גבאי. "נמאס ממי שלא רואה אותנו בראש סדר העדיפויות שלו. הגיע הזמן למנהיגות ששמה את האדם והאזרח בראש ענייניה, שפועלת בשביל הכלל ולא בשביל להיבחר. מנהיגות שדואגת לדימונה ולא רק לעמונה. מנהיגות שמסוגלת לפתור אירוע של ילדים חולי סרטן, מנהיגות ישרה, שברור לה ומובן לה שבן הדוד שלך שמנהל מו"מ עבורך לא יכול לייצג חברת צוללות".