סקר: מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי עוקפת את יש עתיד

עפ"י סקר חדשות 10, הליכוד זוכה ל-28 מנדטים, ואחריו העבודה בראשות גבאי עם 24 ■ לפיד נמצא במקום השלישי עם 16 ■ בהתמודדות בין נתניהו לגבאי, 51% מהנשאלים סבורים כי רה"מ המכהן מתאים יותר לתפקיד

אבי גבאי/ צילום: שלומי יוסף
אבי גבאי/ צילום: שלומי יוסף

אילו הבחירות לכנסת היו נערכות כיום, מפלגת הליכוד בהנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מאבדת מנדט אחד וזוכה ל-29 מושבים - כך עולה מסקר חדשות 10 שפורסם אמש (ג'), יום לאחר ההכרזה על בחירתו של השר לשעבר אבי גבאי לראשות מפלגת העבודה. על-פי הסקר, רשימת המחנה הציוני תחת גבאי תקבל 24 מנדטים, זהה למצב כיום.

למרות שאין שינוי במספר המנדטים עבור מפלגת העבודה ביחס למצבה הנוכחי, מדובר בתוצאה גבוהה מזו שהשיגה תחת היו"ר המודח, יצחק הרצוג, בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים. ייתכן כי חלק מההתחזקות בכוחה של המפלגה בסקר, מקורו בתשומת-הלב התקשורתית שלה זכתה מערכת הבחירות המקדימות והתהודה התקשורתית סביב ניצחונו של גבאי.

על-פי הסקר שנערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס - שערך לאחרונה סקרים עבור גבאי ועבור מועמדים נוספים בפריימריז במפלגת העבודה - מפלגת יש עתיד תקבל 16 מנדטים, 5 מנדטים יותר ממצבה בכנסת הנוכחית. עוד עולה מהסקר כי הבית היהודי יקבל 14 מנדטים - 6 מנדטים יותר מהכנסת הנוכחית.

כמו כן, על-פי הסקר, הרשימה המשותפת תאבד 5 מנדטים ממצבה הנוכחי ותקבל 8 מנדטים; ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן תתחזק בשני מנדטים ותקבל שבעה; כולנו בראשות משה כחלון - אותה עזב גבאי - תאבד מכוחה ותקבל 6 מנדטים, וכך גם יהדות התורה, ואילו ש"ס ומרצ יקבלו 5 מנדטים כל אחת. 

בשאלת המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, 37% מהנשאלים בסקר חדשות 10 השיבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר, ורק 14% טענו כי גבאי הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד הבכיר. בהתמודדות ראש מול ראש בין נתניהו וגבאי, ללא מועמדים אחרים, 51% מהנשאלים תומכים בנתניהו, ו-25% בגבאי.

על-פי סקר נוסף שפורסם בתאגיד השידור הציבורי "כאן", 30% סבורים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה, 16% תומכים בלפיד, 13% בגבאי, 7% בנפתלי בנט, ו-33% באף אחד מהם.

על-פי סקר חדשות 10, לפיד זוכה ל-12% תמיכה בלבד, בנט ל-8%, וליברמן ל-7%. 22% מהנשאלים בסקר זה השיבו כי אינם יודעים. 

על-פי סקר שנערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס עבור וואלה! NEWS בשבוע שעבר, מפלגת העבודה תחת הנהגתו של גבאי תזכה ב-18 מנדטים. יש עתיד מובילה בסקר עם 23 מנדטים, ומיד לאחר מכן הליכוד עם 21. הרשימה המשותפת, על-פי אותו הסקר, היא המפלגה הרביעית בגודלה עם 13 מנדטים, הבית היהודי עם 11, וכולנו עם 9 מנדטים. הסקר חוזה 7 מנדטים לש"ס וליהדות התורה ו-5 מנדטים למרצ ולישראל ביתנו.