חברות טק ישראליות גייסו 960 מיליון דולר ברבעון השני

בשליש הראשון של יולי מדובר בסך גיוס של 120 מיליון ד', כלומר קצב חודשי של מעל 300 מיליון ד' נשמר ■ Gong.io, שמנתחת שיחות של אנשי מכירות, גייסה 20 מיליון ד'

צוות גונג קרדיט מקס מורון
צוות גונג קרדיט מקס מורון

רמות השיא של ההשקעות בחברות הזנק ישראליות נשמרות: מבדיקת "גלובס" עולה כי ברבעון השני של השנה, סך הגיוס של חברות טק ישראליות עמד על 960 מיליון דולר, וכי במחצית הראשונה מדובר על 2 מיליארד דולר. עוד עולה מבדיקת "גלובס" כי בשליש הראשון של חודש יולי, החודש הנוכחי, מדובר על סך גיוס של 120 מיליון דולר, כלומר קצב חודשי של מעל 300 מיליון דולר נשמר.

הגיוס היומי הוא של חברת Gong.io שהשלימה סבב גיוס A1 בהיקף של 20 מיליון דולר, וכך גייסה מאז הקמתה בשנת 2015 סך של 26 מיליון דולר. Gong.io פיתחה פלטפורמה לניתוח שיחות מכירות של אנשי מכירות. מטרת הפלטפורמה היא לסייע לצוותי מכירות לשפר את שיחות המכירה וההדגמה שלהן, והיא מציגה למנהלי מכירות תובנות לגבי טיב שיחות המכירה. הפלטפורמה מקליטה, מתמללת ומנתחת שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית וכך עוזרת למחלקת המכירות להבין מה עובד ומה לא.

"נגייס עכשיו עשרות מפתחים"

לפי הודעתה, Gong.io מכפילה את הכנסותיה כבר ארבעה רבעונים ברציפות והיא מסייעת לאלפי אנשי מכירות לעשות אופטימיזציה להזדמנויות המכירה שלהם בהיקף כולל של למעלה ממיליארד דולר. הפלטפורמה נמצאת בשימוש בחברות דוגמת Act-On, SalesLoft, Greenhouse ו-Zywave.

עוד מספרת החברה כי שני מייסדיה, עמית בן דב ואילון רשף, הקימו אותה אחרי ששמו לב, בזמן שניהלו כמה חברות הזנק אחרות, כי קנייני B2B דירגו את השיחות שהיו להם עם אנשי מכירות כמרכיב המשמעותי ביותר בהחלטת הקנייה שלהם. "אך שיחות מכירה אלו היו מלאות בדקויות, מורכבות ודרשו עקומת למידה ארוכה כדי לשלוט ברזי המקצוע. אתגר תקשורתי זה מוביל לא פעם לחוויית קנייה מתסכלת ולאובדן מכירות. לצוותי מכירות ולמנהלים שלהם, תהליך ההבנה של מה השתבש בדרך למכירה הוא משחק ניחושים: האם אנחנו מציגים את המוצר שלנו באופן נכון? האם אנחנו מקשיבים ללקוח? מה הלקוחות שלנו אומרים לגבי המתחרים שלנו? מה ההתנגדויות המרכזיות שלהם? כיצד הלקוחות מגיבים לאופן התמחור שלנו?", מסבירה החברה את הדרך לפיתוח הפלטפורמה.

"בקושי חלפה לה שנה מאז החלה החברה לרשום הכנסות וכבר ההרגשה היא שאנחנו טסים מעלה במהירות שיא. התחושה היא שהטכנולוגיה של Gong.io לניתוח שיחות המכירה היא ההמצאה המשמעותית ביותר בעולם המכירות מאז המצאת ה-CRM", טוען בהודעתה עמית בן דב, מנכ"ל ומייסד. "בין היתר, נשתמש בהון שגויס עכשיו כדי לגייס עשרות מפתחים וחוקרים למרכז הפיתוח שלנו בהרצליה".

"הצמיחה הגבוהה של Gong.io והיכולת שלה להוציא לפועל את החזון שלה, שיכנעו אותנו להגדיל את ההשקעה בחברה", הסביר דרור נחומי, שותף בקרן Norwest Venture Partners. "נראה כי החברה תופסת את ההובלה בקטגוריה חדשה - Conversation Intelligence - שצפויה לצמוח בשיעור ניכר". פיטר וגנר, שותף מייסד בקרן Wing, הוסיף: "השיחות שמנהלות חברות עם לקוחותיהן הן חלק ממידע אסטרטגי שלא טופל בצורה טובה זמן רב מדי. Gong.io הופכת את השיחות הללו למידע איכותי, המתחבר לליבה העסקית של הארגון, ושניתן להשתמש בו בכל רבדי הארגון".