הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (ב') בירידות שערים לאחר פתיחה יציבה, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט.

 

שבוע עמוס בוול סטריט נפתח הבוקר, ובמוקד המשך עונת הדוחות. המשקיעים יעקבו אחר התוצאות הכספיות של הפירמות הגדולות בעולם, על מנת ללמוד על בריאות הכלכלה העולמית בכלל, ואיתנות הכלכלה האמריקאית בפרט.

לצד עונת הדוחות, יפרסם השבוע הפדרל ריזרב את החלטת הריבית מטעמו. בעוד רוב הכלכלנים מעריכים כי הפד יבחר שלא לשנות את שיעורי הריבית, המשקיעים יעקבו אחר צעדים אפשריים שינקוט הבנק המרכזי בהפחתת המאזן העצום שלו, כמו גם הערות בנוגע למצב הכלכלה הגדולה בעולם.

 

הבוקר החל המסחר במניות תמר פטרוליום , כאשר החברה צפויה להיכלל בתחילת אוקטובר במדדי ת"א 90, ת"א 125 וכן מדד ת"א נפט וגז. תמר פטרוליום היא חברת נפט וגז עצמאית ללא גרעין שליטה, אשר רכשה 9.25% במאגר תמר, מתוך חלקה של דלק קידוחים במאגר. הרוכשים בהנפקת תמר פטרוליום מופסדים ביום המסחר הראשון של המניה בכ-4.5%. (לסיפור המלא)

טבע  הודיעה אתמול כי תחל במשא ומתן מול ההסתדרות וועד העובדים על סיום העסקתם של מנהלים ועובדים באתרי בכפר סבא וברמת חובב, כשהערכות מדברות על 300-350 עובדים. בתגובה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה.

בזק  ריכזה עניין לאחר שטיפסה אתמול בכ-2% לאחר ימים ארוכים של ירידות שערים בצל חקירת רשות נייירות ערך.

קנון  זינקה אתמול לאחר שדיווחה כי היא מנהלת משא-ומתן מתקדם למכירת החזקתה (58%) בחברת איי.סי פאואר לפי שווי מוערך של כ-1.5 מיליארד דולר לפחות. 

מיקרומדיק  קיבלה הזמנה משמעותית נוספת מסין לערכות לאיתור סרטן צוואר הרחם. ההזמנה,שהיקפה עשרות אלפי דולרים, מיועדת למעבדה פתולוגית נוספת בסין כחלק מהעמקת פעילות החברה במעבדות במדינה, ומצטרפת למכירות בארה"ב, טורקיה, רוסיה וגרמניה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]