המסחר בבורסות בוול סטריט הסתיים היום (ב') בירידות שערים, זאת לאחר שקרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה הגלובלית, ועל רקע ספקות בקרב המשקיעים באשר ליכולתו של הנשיא דונלד טראמפ להעביר רפורמות כלכליות. ביום שישי ננעל המסחר בנטייה לירידות. 

 

בסיכום השבוע החולף הדאו ג'ונס איבד 0.3%, בעוד שה-S&P 500 והנאסד"ק עלו ב-0.5% ו-1.2% בהתאמה. השבוע הקרוב עמוס בדוחות כספיים לרבעון השני, ובנתוני מאקרו חשובים שיצביעו על מצב הכלכלה ועל המדיניות של הבנק המרכזי בעתיד הקרוב. 

הזירה הפוליטית עמדה במוקד המסחר היום, לאחר ציוץ מאיים של הנשיא טראמפ לרפובליקאים בקונגרס באשר להעברת החקיקה על חוק הבריאות החדש. טראמפ צייץ ש"אם הרפובליקאים לא יעבירו את החוק במקום 'אובמקר' הרת האסון, ההשלכות יהיו חמורות הרבה יותר משהם מסוגלים להבין".

המשקיעים מפרשים את חוסר יכולתו של טראמפ להניע את חברי מפלגתו בעניין, כחולשה שעלולה להעיד גם על כל הצהרת הבחירות שלו "אמריקה תחילה", שבבסיסה חיזוק הכלכלה האמריקאית. 

כאמור, קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלת העולם לשנים 2017-2018 והאשימה מדיניות לא מספיק מרחיבה של מדינות מובילות. 

השבוע (יום ד') ועדת השוק הפתוח תקיים את ישיבתה בת היומיים שבסופה תצא הודעה הריבית והמדיניות המוניטרית, כשרוב ההערכות לא צופות העלאת ריבית בהחלטה הקרובה. 

עונת הדוחות תמשיך במלוא המרץ השבוע. היום ידווחו אלפאבית  (לאחר סיום המסחר), הליברטון , סטנלי בלק אנד דקר הסברו , ועוד.

מניית חברת הביומד הישראלית נוירודרם  ריכזה עניין רב היום לאחר ההודעה על האקזיט הענק בהיקף 1.1 מיליארד דולר למיצובישי טנאבה היפנית. 

בזירת המאקרו פורסם נתון מכירות הבתים מיד שניה לחודש יוני שירדו בשיעור חד לרמה של 5.52 מיליון לעומת התחזיות לירידה ל-5.58 מיליון מרמה של 5.62 מיליון בתים שנמכרו בחודש הקודם. 

מחירי הנפט עולים היום במסחר לאזור 46.14 דולר לחבית מסוג WTI ו-48.52 דולר לחבית מסוג ברנט, זאת בעקבות הודעתן של ערב הסעודית וניגריה כי יצמצמו את יצוא הנפט שלהן, במטרה להשיב את האיזון במחירו. שר האנרגיה הסעודי הצהיר כי ארצו תגביל את ייצוא הנפט ל-6.6 מיליון חביות ליום, כמיליון חביות פחות מהחודש המקביל אשתקד.

באירופה המסחר מתנהל היום בירידות, ובאסיה המדדים ננעלו מוקדם יותר במגמה מעורבת.