מנכ"ל טסלה מוטורס הודיע אתמול (ו') כי נרשמו למעלה מחצי מיליון הזמנות מראש למודל 3 של החברה, בעודו מוסר את 30 המכוניות הראשונות לרוכשים מקרב עובדי החברה, ומכין את הקרקע למבחן הגדול ביותר עד כה לאסטרטגיה של החברה - ייצור המוני ורווחי של מכוניות חשמליות.

מאסק הציג מחוץ למפעל של טסלה בפרימונט, קליפורניה, את הדגם הבסיסי, שמחירו 35 אלף דולר, ושטווח הנסיעה שלו 350 ק"מ לטעינה אחת. דגם זה מסמן תפנית ממכוניות היוקרה החשמליות הקודמות של החברה. 

מאסק עלה לבמה כשהוא נוהג במודל 3 אדומה, ואמר כי החברה ייצרה 50 מכוניות מהדגם עד כה, לרבות 20 למטרות מבחן.

כמה שעות לפני האירוע הודה מאסק כי יהיה זה "מאתגר למדי" לבנות את המכונית במהלך הימים הראשונים של הייצור. "אנו עומדים לעבור גיהינום של ייצור, שיימשך שישה חודשים לפחות", אמר מאסק לעיתונאים. 

ההזמנות בהיקף של יותר מחצי מיליון הן עלייה לעומת כמות של 373,000 שעליה נמסר באפריל 2016. לקוחות מפקידים 1,000 דולר שניתנים להחזר, ומוכרים לצורך הטבות מס. קונים חדשים לא יקבלו ככל הנראה את המכונית לפני סוף 2018, אמר מאסק.

גרסה של המכונית שנוסעת 500 ק"מ בטעינה אחת תומחרה ב-44 אלף דולר. המכונית מצוידת בלוח מחוונים פשוט ונגיש, ללא כפתורים ומתגים, עם תצוגת מגע ברוחב של כ-40 ס"מ מימין לנהג. 

טסלה ניצבת בפני משוכה גבוהה בבואה לספק את 500 אלף הרכבים שעליהם התחייבה ממודל 3. מדובר בפי שישה מהיקף הייצור שלה ב-2016. 

אם טסלה תייצר ותמכור 500 אלף כלי רכב לשנה, מכירות החברה יעלו ככל הנראה על המכירות בארה"ב של דגמי ב.מ.וו, מרצדס או לקסוס.