כתב אישום נגד תושב חולון בגין מעשים מגונים באוטובוס

צבי ויזל, תושב חולון בן 65, מואשם במעשים מגונים וגרם מעשה מגונה תוך שימוש בכוח ■ העבירות לכאורה בוצעו ב-5 מתלוננות בעת שהנאשם נסע עימן באוטובוס

אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה הבוקר (א') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד צבי ויזל, תושב חולון בן 65, בגין מעשים מגונים וגרם מעשה מגונה תוך שימוש בכוח. העבירות בוצעו ב-5 מתלוננות בעת שהנאשם נסע עימן באוטובוס.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד ליטל קורן, הנאשם ביצע בהזדמנויות שונות מעשים מגונים במספר מתלוננות, חלקן קטינות, עת נסע עימן יחד באוטובוס.

על-פי האישום הראשון, בחודש יולי 2013 או בסמוך לכך, במהלך נסיעה מירושלים לתל-אביב בקו 480 של חברת אגד, התיישב הנאשם לצד המתלוננת, בת 20. זמן קצר לאחר שהחלה הנסיעה, ובמשך כל הנסיעה שארכה כ-50 דקות ביצע הנאשם במתלוננת מעשים מגונים. זאת על אף שהמתלוננת ניסתה במהלך הנסיעה לחמוק ממעשיו של הנאשם, בכך שהתרחקה ממנו ונצמדה לחלון האוטובוס, נעה באי-נוחות במושבה, בכתה ואף שוחחה, בוכייה, עם בן זוגה בטלפון על מעשיו של הנאשם. משעצר נהג האוטובוס בתחנה, נמלטה המתלוננת מהאוטובוס.

על-פי האישום השני, בספטמבר 2013, או בסמוך לכך, המתין הנאשם יחד עם המתלוננת, קטינה בת 15.5, בתחנת אוטובוס בחולון. הנאשם שאל את המתלוננת האם היא נוסעת לבית הספר והמתלוננת השיבה בחיוב. משהגיע האוטובוס לתחנה, שהיה אותה עת ריק מאדם, עלה הנאשם בעקבותיה של המתלוננת, והתיישב לצידה. במהלך הנסיעה, ביצע הנאשם במתלוננת מעשים מגונים וגרם לה לכאב. בנוסף, גרם למתלוננת לבצע בו מעשה מגונה. כעבור מספר דקות, בלם האוטובוס בחוזקה, והנאשם הרפה את אחיזתו במתלוננת. אז קמה המתלוננת ממקומה, פנתה לנהג וביקשה לרדת מהאוטובוס בתחנה הקרובה, למרות שהייתה מרוחקת מבית ספרה. משעצר הנהג בתחנה הקרובה, יצאה המתלוננת מהאוטובוס ונמלטה מהמקום בריצה.

על-פי האישום השלישי, ב- 6 בפברואר נסעה המתלוננת, קטינה בת 16, באוטובוס של חברת דן, בעיר חולון, וישבה בחלקו האחורי של האוטובוס. כעבור זמן קצר ניגש אליה הנאשם ושאל אותה האם ניתן לשבת לצידה, וזאת הגם שמושבים רבים באוטובוס היו פנויים. המתלוננת השיבה בחיוב. הנאשם התיישב ליד המתלוננת וביצע בה מעשים מגונים. המתלוננת נעה בכיסאה, אך הנאשם לא חדל ממעשיו. בהמשך, המתלוננת זינקה ממקומה והנאשם יצא מהאוטובוס מיד לאחר מכן, עת עצר בתחנה.

על-פי האישום הרביעי, ב- 18 ביולי נסעה המתלוננת, בת 22, באוטובוס קו 271 של חברת אגד מחולון לכיוון תל-אביב, והתיישבה במושב בספסל האחורי. כעבור זמן לא רב עלה הנאשם לאוטובוס והתיישב במושב ליד המתלוננת, תוך שהתקרב לעברה. בתגובה הניחה המתלוננת את תיקה על רגליה. במהלך הנסיעה הציע הנאשם סוכריה למתלוננת והיא סירבה. לאחר מכן, ביצע הנאשם במתלוננת מעשה מגונה. בתגובה, המתלוננת הרימה את קולה על הנאשם ואמרה: "אדוני, תוריד ממני את היד שלך". הנאשם נרתע, הזיז את ידו וירד מהאוטובוס מיד לאחר מכן.

על-פי האישום החמישי - ב- 19 ביולי, נסעה המתלוננת, בת 35, באוטובוס קו 172 של חברת דן מתל-אביב לכיוון חולון. המתלוננת אשר לבשה שמלה קצרה עמדה במהלך הנסיעה בחלקו הקדמי של האוטובוס, סמוך למושב הנהג, כשפניה לכיוון החלון. באותה העת, נסע הנאשם באוטובוס ועמד בסמוך למתלוננת. בעוד המתלוננת שקועה בשליחת מסרון מהטלפון הנייד שלה, ביצע בה הנאשם מעשה מגונה. משהבחינה המתלוננת במעשיו של הנאשם, היא החלה לצעוק לעברו, ונמלטה בוכייה לחלקו האחורי של האוטובוס. מיד לאחר מכן, יצא הנאשם מהאוטובוס ונמלט מהמקום.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד קורן כי "...ריבוי המתלוננות, רובן ככולן קטינות ונשים צעירות, העובדה כי העבירות בוצעו על פני שנים, כמו גם עברו הפלילי של המשיב - בעבירות מין בלבד, והעובדה שאינו ירא מאימת הדין וממשיך לבצע עבירות גם בעת שממתין לריצוי עונש מאסר בעבירה זהה, מצביעים על מסוכנותו הרבה של המשיב ועל חוסר יכולתו לשלוט ביצריו ובדחפיו, ומקימים נגדו עילת מעצר של מסוכנות לציבור..".