אחרי אורבנקורפ: איפקס מובילה את הנפקת האג"ח של צ'וזן

חברת הנדל"ן הזרה של משה אורלינסקי, אשר מתמחה בפעילות בתי אבות סיעודיים בארה"ב, מבקשת לגייס עד 500 מיליון שקל בת"א

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

תאוצת הנפקות האג"ח של חברות הנדל"ן הזרות בת"א מתגברת, וכעת עומדת על הפרק חברת צ'וזן (Chosen Properties), המתמחה בפעילות בתי אבות סיעודיים, ומבקשת לגייס עד 500 מיליון שקל. עיקר סכום ההנפקה (כ-83 מיליון דולר) מיועד לפירעון הלוואות בנקאיות, שיאפשרו לשחרר את הנכסים מהשיעבוד לבנקים ולשעבד אותם בשיעבוד ראשון לטובת מחזיקי האג"ח.

יתרת התמורה מיועדת לפעילות השוטפת, "לרבות לצורך מימון השקעות חדשות, מיחזור הלוואות וכיו"ב".

אחד הפרטים המעניינים בהנפקה המתוכננת הוא זהות החתם המוביל שלה, איפקס הנפקות, בראשותו של אליאב בר דוד, שזו תהיה לה הנפקת אג"ח ראשונה של חברת נדל"ן זרה בת"א מאז הביאה לשוק המקומי את הנפקת אורבנקורפ הקנדית, שקרסה לפני קצת יותר משנה, זמן קצר לאחר שגייסה בבורסה כ-180 מיליון שקל.

מטיוטת התשקיף של צ'וזן עולה שהחברה, הנמצאת בשליטת משה אורלינסקי, תחזיק לאחר ההנפקה ב-22 נכסים מניבים, מרביתם (21) בתי אבות סיעודיים, ונכס נוסף של דיור מוגן, הממוקמים בעיקר באינדיאנה (17 מהם), וכן באיווה ובטקסס, ומשמשים כמוסדות רפואיים וכוללים כ-1,420 מיטות.

האג"ח צפוי להיות מונפק במח"מ של כ-4 שנים, ולהיפרע בשלושה תשלומים שווים בשנים 2021-2023, ושווי הנכסים שישועבדו למחזיקים, לפי צ'וזן, עומד על כ-220 מיליון דולר.

אורלינסקי, ככל הידוע, פעיל מ-2004 בתחום בתי האבות הסיעודיים בארה"ב כיועץ ומנהל, וב-2007 החל יחד עם אביו, ג'יי אורלינסקי, לרכוש בתי אבות סיעודיים. עיקר הכנסות החברה מנכסיה (כ-70%) מקורן בגורמים ממשלתיים שמסבסדים את שהות הדיירים בנכסים.

נכסי החברה יושכרו וינוהלו על-ידי גופים שבשליטת אורלינסקי, ומרביתם (אלה באינדיאנה ושניים בטקסס) יושכרו למוסדות רפואיים ממשלתיים מוכרים.

צ'וזן צפויה לקבל שירותי ניהול מחברה פרטית של אורלינסקי תמורת דמי ניהול שנתיים של 1.2% מסך שווי נכסי החברה, וכן להחזר הוצאות של עד 500 אלף דולר בשנה.

בסיכום 2016, הכנסותיה של צ'וזן צמחו ב-34% ל-16 מיליון דולר, ושערוך נכסים בהיקף של קרוב ל-76 מיליון דולר הוביל לרווח נקי שנתי של 83 מיליון דולר, לעומת פחות מ-16 מיליון דולר ב-2015.

צ'וזן

תחום פעילות: בתי אבות סיעודיים

מספר נכסים: 22

אזורי פעילות: אינדיאנה, איווה, טקסס

בעל השליטה: משה אורלינסקי