ייעלם מהעולם? תתכוננו להיפרד ממקל הסלפי לסמארטפון

תיירים, בלוגרים ועיתונאים המצוידים במקל סלפי הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מאתרי התיירות הפופולריים בעולם ■ כעת נראה כי אמצעי העזר הזה לצילום מתקרב לסוף דרכו ■ כל הפרטים בווידאו

צ'ק אין, סלפי / צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, סלפי / צילום: שאטרסטוק

טרנד מקל הסלפי דעך בשנים האחרונות, ועדיין מוקדי תיירות רבים טורחים להדגיש כי לא יאפשרו הכנסה של המקלות לתחומם.

לאחרונה, לדוגמה, העיר מילאנו שבאיטליה אסרה על שימוש במקלות הסלפי בכל אתריה. אתרים מסוימים מציינים כי האיסור נובע מטעמי דאגה לבטיחות המבקרים, בעוד אחרים פשוט מגדירים את השימוש במקלות כמטרד סביבתי.

רשימת האתרים האוסרים על שימוש במקל הסלפי מתארכת מיום ליום, והיד עוד נטויה. ברשימה ניתן למנות את פארקי שעשועים, וביניהם אתרי דיסני השונים, אשר אוסרים על שימוש במקל הסלפי עוד מ-2015; הקולוסאום שברומא; אתרים נבחרים בלונדון, וביניהם מוזאונים שונים, גשר לונדון, ארמון באקינגהאם, טורניר ווימבלדון; ועוד.

עוד אתרי תיירות המופיעים ברשימה ואוסרים שימוש במקל הסלפי הם מרכז פומפידו שבפריז, מוזאונים רבים בניו-יורק כמו המומה והמוזיאון הלאומי להיסטוריה.

גם אצלנו במזרח התיכון לא תוכלו לצלם את עצמכם בעיר מכה, ובשבוע שעבר גם המוזיאון הלאומי של איראן הטיל איסור על שימוש במקלות הסלפי - אם חשבתם לקפוץ לשם.

לסיכום נאמר שרגע לפני שאתם שולפים את מקל הסלפי בטבעיות ומתחילים לתעד את עצמכם ואת הסביבה - הביטו לצדדים, ייתכן שהמקום בו אתם מצויים אינו מרשה שימוש במקל.