קריסת הגשר בכביש 4: נהג המשאית נהרג, הכביש נפתח

(עדכון) - מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הגשר, הסמוך למפעל קוקה-קולה, קרס לאחר שהמשאית פגעה בו והביאה לקריסתו ■ כביש 4 נפתח לתנועה הבוקר

אמבולנס של מגן דוד אדום / צילום: תמר מצפי
אמבולנס של מגן דוד אדום / צילום: תמר מצפי

נקבע מותו של נהג המשאית בקריסת הגשר בכביש 4 בתום כארבע שעות של פעולות חילוץ. הגשר הסמוך למפעל "קוקה-קולה" בכביש 4 בבני-ברק נפל על תא הנהג של המשאית ומחץ למוות את הנהג, בן 58. לפנות בוקר הסתיימו העבודות לפינוי המשאית והגשר, והכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

מחקירה ראשונית של אגף התנועה ושחזור הנסיעה, עולה כי נהג המשאית יצא מחולון ועלה על כביש 4. הוא הספיק לחצות ארבעה גשרי הולכי רגל לאורך כביש 4, שכולם מתנשאים לאותו גובה. באזור גבעת שמואל עצר הנהג את המשאית, וזרוע המנוף שהוביל הורמה לגובה של 5.05 מטרים, ובהמשך הנסיעה פגעה בגשר שקרס, הניפה אותו באוויר ואספה אותו קדימה. בשלב זה לא ברור אם זרוע המנוף הורמה בשל תקלה טכנית במנוף או בשל טעות אנוש.

במקום פעלו במשך כל הלילה לפינוי הקורה שקרסה והמשאית כדי לאפשר את פתיחת הכביש גם לכיוון צפון. מדובר באחד מעורקי התחבורה המרכזיים של ישראל, ולכן נעשה מאמץ עילאי כדי לפתוח את הכביש לכל הכיוונים.

בגלל משקל הגשר, חלק מזרועות המנוף ננעצו בכביש, מה שהקשה את החילוץ של המשאית. לשם כך נאלצו להשתמש גם במנוף כבד וגם בשופל שהובא כדי לגרור את המשאית ולחלץ אותה מתחת לקורה.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז תל-אביב במשטרה ניצב משה אדרי הגיעו אמש לזירה. בעקבות חסימת הכביש אמש נוצרו עומסי תנועה כבדים מאוד בכל גוש דן. כוחות הכיבוי ניסרו את גדר ההפרדה בין הנתיבים על מנת לאפשר לכלי רכב לבצע פניית פרסה ולשחרר את עומסי התנועה באזור.