מספר ההרוגים בתאונות עבודה באתרי הבנייה בישראל ממשיך להאמיר. היום (ה') נהרג פועל בנייה סיני בן כ-40 באתר בנייה בראש-העין. מדובר באתר בנייה למגורים בביצוע חברת אלקטה בנייה.

התאונה אירעה בשעות הבוקר באתר הבנייה הממוקם ברחוב העבודה בראש-העין. הפועל הסיני נפל מגובה קומה שישית באתר הבנייה. ממד"א נמסר כי "בשעה 08:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על פועל שנפל מגובה באתר בנייה בראש-העין. פאראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 40 ללא רוח חיים וקובעים את מותו".

מחברת אלקטרה בנייה נמסר בעקבות התאונה הקטלנית כי "החברה מביעה את צערה על התאונה הטראגית שאירעה. מאחר ונסיבות התאונה נבדקות ברגעים אלה על ידי הגורמים הרלוונטיים, אנו מנועים מלהתייחס מעבר לכך. עם זאת, נציין כי פעילותנו תמשיך להיעשות על פי תקני הבטיחות המחייבים, ונמשיך לפעול על מנת למנוע מקרים מצערים כגון אלה".

באירוע נוסף שהתרחש הבוקר נהרג פועל בנייה מדריסת טרקטור באתר בנייה בסמוך למחלף חוף השרון. ממד"א נמסר כי "בשעה 10:26 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על הולך רגל שנפגע מטרקטור באתר בנייה במחלף חוף השרון. פאראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 50 ללא רוח חיים עם פגיעה רב מערכית קשה וקובעים את מותו במקום". מדוברות המשטרה (מרחב שרון) נמסר במקביל כי: "במשטרת ישראל התקבל דיווח על תאונת עבודה בכניסה לגעש מדרום, בעבודות הרחבה של כביש 2.

מתחקור ראשוני עולה כי נהג משאית שנסע לאחור דרס למוות את הפועל שהכווין אותו. הועבר דיווח לחוקר תאונות עבודה".

במקביל לשני האירועים הקטלניים הללו, נפצע פועל נוסף הבוקר באתר בנייה בעיר רחובות. ממד"א נמסר כי: "בשעה 9:18 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על פועל שנפל מגובה באתר בנייה ברחוב נתן אלתרמן ברחובות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים קפלן גבר כבן 28 במצב בינוני עם חבלות בגב ובגפיים לאחר שנפל מגובה של כ-4 מטר". 

לצד שתי התאונות הנוספות שהתרחשו הבוקר, בשעות הצהריים נרשמה תאונה קטלנית נוספת באתר בנייה בעיר נהריה. מדובר על 3 פועלי בניין שנפלו מגובה. ממד"א נמסר כי "בשעה 13:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א מרחב אשר על 3 פועלים שנפלו מגובה באתר בנייה ברחוב סילבר בנהריה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-3 פצועים, בהם שניים קשה". בהמשך דיווחה המשטרה כי פועל אחד נהרג.

ממרחב חוף במשטרה נמסר כי: "באתר בנייה ברחוב סילבר בנהריה נפגעו שלושה פועלים ככל הנראה מנפילת פיגום. נקבע מותו של אחד הפועלים מצבם של שני הפועלים האחרים קשה. גורמי חקירות הגיעו למקום ופתחו בחקירת הנסיבות".

על פי מעקב "גלובס" אודות מספר ההרוגים באתרי הבנייה בישראל מאז תחילת שנת 2017, התאונה של היום מעמידה את המספר על 19 פועלי בניין שנהרגו באתרי הבנייה. במקביל, מתחילת השנה נפצעו בינוני עד קשה למעלה מ-140 פועלים באתרי הבנייה השונים.

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) התייחס היום לתאונות השונות ואמר: "שני הרוגים הבוקר בתאונות בנייה. שתי משפחות שכולות נוספות. ההפקרות משתוללת והמדינה ממשיכה בשלה, בעשייה מועטת ולא אפקטיבית למניעת ההרג הזה. הפעולה הנדרשת היא בראש ובראשונה מניעה! עד שלא נכפיל ונשלש את הפיקוח על ביצוע התקנות והחוקים, לא נתקדם. אני קורא לממשלה להגדיר מצב חרום ולהביא במהירות 50-60 מפקחים שיתחילו להסתובב בשטח ולמנוע את המשפחה השכולה הבאה".