הראשון שקיפץ לקראתי ואפילו קד קידה מסוגננת, היה ספיידרמן, אותו עכביש אנושי כחול-אדום. הוא ביצע לכבודי עוד פירואט חינני, ועבר הלאה. מה, למען-השם, עושה כאן החרק הזה? הלא זהו אירוע נוצץ הנושא את השם המכובד "פסגת אאודי" (Audi Summit). עמית ידען האיר את עיניי. מכונית אאודי מככבת בסרט "ספיידרמן" האחרון. ולא סתם אאודי כיכבה שם, אלא ה-8A החדשה, זו שרק עתה הוצגה לציבור. לקראת סוף השנה היא גם תוצע למכירה.

מלה של הבהרה: רעיון עריכת "פסגות", הוא חידוש של קונצרן אאודי. בהנהלתה החליטו כי במקום לחכות לתערוכות רכב ולהצטופף שם יחד עם כל המתחרים, ייערכו מעתה ייערכו כינוסים שנתיים, אולי אף פעמיים בשנה, ובהם יציג היצרן את חידושיו המרהיבים,

השנה נחנך המוסד הפסגתי הזה ברוב טקס וברוב הדר בברצלונה. ובעצם מותר לומר כי הייתה זו פסגה כפולה: גם ועידת הפסגה עצמה, וגם המוצר הטרי שנחשף בה: ה-8A החדשה. וכמובן הייתה שם גם נבחרת נכבדה של חברי מועצת המנהלים, "פסגת הניהול" מותר לקרוא להם. אחד מהם, ד"ר דיטמר פוגנרייטר, סיפק כותרת שבהחלט יאה לאירוע כולו: "מעתה", כך הוא אמר, "אאודי איננה יצרנית מכוניות פרימיום. מעתה אאודי היא יצרנית מכוניות הפרימיום הדיגיטליות".

מאחורי המלים הנוצצות מסתתרת אמת כמעט מתבקשת: אאודי, שהצטרפה כבר מזמן אל המירוץ האלקטרוני של עולם הרכב, תעמיק עוד ועוד את הדיגיטציה של מוצריה. מה שהיה כפתור - ייעשה לחיישן. מה שהיה מפסק - יהפוך למסך מגע. מה שהיה חשמלי וכבר הפך מזמן לאלקטרוני, יהיה מעתה בינארי, דיגיטלי, שופע כולו בינה מלאכותית צוננת ופדנטית, ובמעט רוע לב מותר להוסיף - "ומוסתר היטב בסעיף השמיני של התפריט הרביעי, במסך התשיעי של הצג המרכזי".

ובמלים קצת יותר ריאליות: גם אאודי מצטרפת אל המאמץ העולמי לעשות את המכונית לחלק אינטגרלי מאותה מערכת דיגיטלית שהחליטה לחבר את האנושות עם כל העולם ואשתו. וכך, ב-8A החדשה הכל יהיה דיגיטלי למהדרין: ממשק משתמש דיגיטלי, מערכת מסאז' דיגיטלית (לרבות עיסוי רגליים), השליטה במערכות הקול, המיזוג, הבידור, התקשורת, התאורה, האווירה ואפילו הריחות במכונית... הכל דיגיטלי. הכל נשלט מתוך מסכים, לפטופים, סמרטפונים, שלט-רחוקים, ושאר מכלאות הג'וקים האלקטרוניים.

מלה בעניין הריחות במכונית: אין זו התבדחות. במכונית אכן יש מערכת היודעת לבשם את פנים המכונית במגוון ריחות שהכינו מומחי בשמים במיוחד עבור ה-8A : הרעיון עצמו, די ישן. מקורו בלימוזינות פאר מן השנים שבהן ריחות הרחוב וריחות המנוע הטרידו את מנוחת חוטמם של הגבירות והגבירים בתא הנוסעים. לפני אי-אילו שנים היתה זו המייבאך של דיימלר (מותג פאר-על מן העבר שהוקם לתחייה קצרת-מועד) אשר חידשה, בחצי רצינות, את הגימיק הריחני הזה. ועכשיו הוא שוב שב לחיים באאודי.

כדי להעריך נכונה את יעילותו, נוחיותו וידידותיותו של המערך הדיגיטלי הזה, כמו גם את פעולת המתלים האקטיביים החדשניים, המנועים, תיבת ההילוכים וכל שאר חוויות הנהיגה והנסיעה ב-8A, צריך יהיה להמתין עד להתנסות מעשית. אין די במראה עיניים ובמלים מרגשות. אך די במראה עיניים להעיד כי בכל הנוגע לעיצוב הפנימי והחיצוני, ה-8A החדשה היא מלאכת מחשבת. שילוב מדויק ומבריק בין אלגנטיות מופתית וכוחנות מרומזת. גם נוחיות מופלגת ליושב בצד ימין מאחור, וגם סביבת עבודה מלהיבה ליושב לפנים משמאל. כלומר, גם נשיא החברה וגם הנהג שלו זוכים לסביבה הולמת.

כדרכן של ועידות פסגה, גם פסגת אאודי עסקה בעיקר ברעיונות, אך אאודי, כידוע, היא חברה רצינית. אין ספק בליבי שהיא עושה את מיטבה כדי לקיים את כל הבטחותיה.

ורק אני, למרבה הכלימה, עדיין מתקשה להבין כיצד משתלבות צמד הכוונות הטהורות הללו זו עם זו: גם שיפור, שכלול וליטוש יצירה מוטורית מבריקה ומשוכללת, וגם מאמץ נחוש, מתוחכם ועיקש לעשותה לגאדג'ט רובוטי צונן שאינו זקוק עוד למגע יד אדם, או לנוכחותו. מה לעשות. לא הכל צריך להבין בחיים.

*** הכותב היה אורח של אאודי בספרד