עונת האירועים בשיאה: מבקרי ניהול ספרים מכל משרדי מס הכנסה ברחבי הארץ, מתוגברים בחוקרי מס הכנסה, ערכו במשך יומיים מרוכזים בשבוע שעבר מבצע ביקורות רחב-היקף בסצנת השמחות בישראל. 271 נותני שירותים בענף השמחות והאירועים נבדקו, ונמצא כי 16% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות.    

טרם היציאה לביקורות בשטח, שנועדו לאכוף את המילוי אחר דיני המס, בוצעה עבודת הכנה מקדימה, שכללה איתור בעלי עסקים רלוונטיים ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות, פנייה למשרדי הרבנות ברחבי הארץ, קיום תצפיות בשטח, תשאול לקוחות ועוד. 

בעל אולם אירועים באזור המשולש, שנתפס באי-רישום הכנסות ממספר אירועים בסך 163,000 שקל, טען: "אני רושם רק רבע מההכנסה, כי את שאר הכסף אני צריך לשלם לספקים שלי".

בעל אולם אירועים אחר במשולש, שלא רשם 47,000 שקל, הכחיש זאת. גם בעל אירועים בחיפה, שמתשאול לקוחותיו עלה כי לא רשם 46,400 שקל, הכחיש וטען כי הלקוחות לא זוכרים כמה שילמו.

באולם אירועים בבית שמש מצאו המבקרים כי לא נרשמו 31,000 שקל ששולמו במזומן וכן 4 צ'קים מוסבים. המבקרים ראו את הלקוח יושב עם הבעלים במשרד ואת הכספים מוכנסים למגירה על-ידי עובד באולם. העובד טען כי רק בעל הבית מקבל כספים, וזה טען כי לא הספיק לרשום כי היה חייב ללכת.

בעל אולם אירועים בבני-ברק, שנצפה מכניס למגירה 3,500 שקל ללא רישום, טען כי זה התשלום למעצבת.    

תיקיהם של שני מעצבי אירועים מנצרת, שהודו כי לא רשמו 51,000 שקל ו-37,000 שקל, הועברו לחקירות להמשך טיפול. גם תיקו של רב המנהל חופות ורושם רק 300 שקל מהתשלום שמקבל מלקוחותיו הועבר להמשך טיפול חקירתי, לאחר שטען כי יתרת התשלום מיועדת עבור המוניות, וכשנשאל מדוע לא רושם את כל הכספים המשולמים ודורש הוצאות, הסביר כי אינו רוצה להגדיל את ההכנסה. "שמתי את הכסף המגרה, ומישהו כנראה גנב, ולכן לא רשמתי", טענה בעלת חנות לשמלות כלה במשולש שלא רשמה 3,400 שקל. 

המבקרים מצאו כי זמר מנצרת לא מנהל ספרים ולא רשם הכנסות של 60,000 שקל. הזמר טען כי לא ידע שעליו לנהל ספרים. טענה דומה השמיע נגן מאזור הצפון, הגובה בשנתיים האחרונות 800 שקל להופעה ולא מנהל ספרים. לדבריו הוא מופיע מדי פעם ולא ידע שעליו לנהל ספרי עסק, ואמר: "אתחיל מעכשיו".

תשובה דומה השמיע מתופף בלהקה בצפון שלא רשם עשרות אלפי שקלים. נגן אחר מהצפון שנצפה שלא רשם 4,200 שקל ששולמו לו שבוע לפני הביקורת, טען כי עוד לא יצא לו לרשום. "עוד לא ערכנו התחשבנות סופית", אמר זמר חתונות מהצפון שנצפה שלא רשם 12,000 שקל.    

בבדיקת חשבון בנק של שני צלמים שותפים מאזור המרכז, נמצא כי לא רשמו 33,000 שקל ואת האירוע שנצפו מצלמים ובגינו שולמו להם 6,000 שקל, לא רשמו ביומן ההזמנות. השניים הוזמנו למשרד, והתברר כי לאחד מהם אין כלל תיק במס הכנסה, ובאשר לאי-רישום ההכנסות, טענו כי "פרח להם מהראש". "טעיתי", אמר צלם אירועים מבני-ברק שלא רשם 2,000 שקל שקיבל משני לקוחותיו. 

המבצע, כאמור, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור במסגרת מדיניות הרשות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.