אישור עסקת שופרסל-ניו-פארם נדחה ל-30 בספטמבר - כך דיווחה היום (ה') שופרסל  לבורסה. הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, הייתה צפויה לאשר את עסקת שופרסל ניו-פארם בימים הקרובים, וכעת בדיווח לבורסה צוין כי מועד אישור העסקה הוארך עד סוף ספטמבר.

בדיווח של שופרסל לבורסה נכתב כי לאור המשך הדיונים מול רשות ההגבלים העסקיים, החברה מודיעה כי שופרסל וניו-פארם החליטו לתקן את ההסכם ולדחות עד ליום 14 בספטמבר 2017 את התקופה לקבלת אישור הממונה, לדחות את מועד מסירת דוח הביניים של ניו-פארם לחברה עד סוף ספטמבר ולתקן את המועד האחרון ביחס לתנאי המפסיק שעניינו "שינוי מהותי לרעה", כך שהמועד הרלוונטי יהיה ה-30 בספטמבר.

הממונה תקבע האם לאשר את רכישת רשת ניו-פארם על-ידי שופרסל בשווי של 130 מיליון שקל. הלפרין נפגשה בשבועות האחרונים עם מנכ"ל שופרסל,איציק אברכהן, במסגרתה הוצגה העמדה של הרשות, אשר כפי שהעריכו מראש הצדדים בעסקה, צפויה לאשר אותה בהתאם למגבלות מסוימות שעשויות להפוך את העסקה ללא כדאית עבור הרשת.

ביולי אמר איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל בראיון ל"גלובס": "אם יחליטו לא לתת לנו את חנויות הדגל, אז לא תהיה עסקה, פשוט מאוד. אנחנו לא ניקח משהו רופס, כשאת כל השמנת ייקחו מאיתנו, ונגיד 'חברים, אפשר להתקדם'. אין חיה כזאת. אני מצפה שנקבל את האישור. אני מקווה שפוטנציאל התחרות שנפתח פה, הוא זה שיכריע. כי אם בסוף ילכו לפי הספר היבש - הרבה דברים השתנו בהחלטות בחוק המזון מאז שהוא יצא. הכול עניין של החלטות של הממונה. הרי מרגע שהיא נכנסה לתפקיד, היא שינתה כל-כך הרבה דברים. אם צריך - שתשנה גם פה".

בשבועות האחרונים נשלחו אל הממונה נתונים ועבודה שהכינה סופר-פארם, שכוללת בין היתר את הדוחות הכספיים של החברה, על-מנת לנסות לשכנע את הממונה כי העסקה בין שופרסל וניו-פארם עשויה לפגוע בתחרות. הטענה המרכזית של סופר-פארם היא כי רכישה של השחקן המוביל והשני בגודלו בשוק את השחקן השלישי או הרביעי בגודלו, לא תביא להורדת מחירים. גורם בענף אמר ל"גלובס" כי "אם הסניפים החזקים אכן יוחרגו מהעסקה, לא ברור מה יהיה האינטרס של שופרסל בעסקה כזו, שכן ניו-פארם גם לא נחשבת למותג חזק".