חברת פרטנר הודיעה היום (א') כי החליטה להציע ללקוחותיה גישה חופשית למשך חצי שנה לספריית התכנים של נטפליקס. כך, מי שיצטרף לשירות הטלוויזיה של החברה, יידרש לשלם 69 שקל בלבד בחודש, ויוכל ליהנות בחצי השנה הקרובה גם מספריית התכנים העשירה של הענקית האמריקאית. ההטבה תהיה זמינה החל מהיום גם למצטרפים חדשים וגם למי שכבר הצטרף לשירות.

למעשה, פרטנר ממירה כאן את ההטבה המקורית שעליה הצהירה עם השקת שירות הטלוויזיה פרטנר TV, שכעת מתברר שהייתה אמורה להיות תחומה בזמן - מנוי על נטפליקס במחיר של 20 שקל בחודש - בהטבה אחרת: גישה לנטפליקס למשך חצי שנה ללא כל עלות.

לאחר מכן התשלום אמנם ייעשה ב"חשבונית אחת", כלומר ניתן יהיה לשלם לנטפליקס דרך פרטנר - אבל לפי מחירי השוק הרגילים (בין 30-50 שקל בחודש, בהתאם לסוג החבילה).

מי שירצה יוכל לראות בכך התייקרות, מכיוון שכדי לשמור על החבילה שמוצעת כעת בחינם (חבילת ה-40 שקל שכוללת תכנים באיכות HD), יידרשו הלקוחות לשלם 109 שקל. יחד עם זאת, היות שההצטרפות לשירות אינה כרוכה כרגע בדמי התקנה, לקוח שירצה בכך יוכל להצטרף אליו, ליהנות מגישה חינם לנטפליקס במשך חצי שנה ולאחר מכן לשקול את צעדיו (בין היתר, הוא יוכל להסתפק בחבילת ה-30 שקל וכך לשלם 99 שקל בחודש - עדיין גבוה יותר ממחיר של 89 שקל שאותו הציגה החברה עם ההשקה).

נטפליקס, ספריית תכני הווידאו הגדולה בעולם, הכריזה ביולי האחרון על השקת שירות שמותאם לישראל באופן מלא וכולל ממשק עברי ותשלום בשקלים. החברה מפיקה בשנים האחרונות תכנים מקוריים רבים (כמו "בית הקלפים" ו"כתום זה השחור החדש"), שאחד הבולטים שבהם הוא הסדרה "נרקוס", שבסוף השבוע עלתה עונתה השלישית.

פרטנר מציעה שירות טלוויזיה שהושק בתקופה האחרונה ונועד להתחרות בסלקום TV החדשה יחסית ובשירותים הוותיקים של yes ושל הוט. החברה מוגדרת כ"שותפה מקומית" של נטפליקס בישראל, וכיום היא היחידה שמציעה את השירות באופן מובנה בממיר ועם כפתור ייעודי בשלט.

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, מסר היום: "אנחנו שמחים וגאים בשותפות עם נטפליקס, שמאפשרת לנו להציע את התוכן הטוב בעולם עם שירות הטלוויזיה המתקדם בישראל. עוד לפני שהתחלנו בהתקנות נרשמו יותר מ-20 אלף לקוחות שהתעניינו בהצטרפות לפרטנר TV, ובשבועות האחרונים אנחנו כבר מתקינים את השירות במאות משקי-בית ברחבי הארץ". 

הערכות: עד סוף השנה נטפליקס תוצע גם אצל המתחרים

נטפליקס מהווה כרגע את היתרון העיקרי שפרטנר מציעה למי שרוצה לעבור לשירות הטלוויזיה שלה, ויתרון זה כולל גם את האפשרות ליהנות מתכני החברה בחינם במשך חצי שנה, וגם את ההטמעה המובנית של השירות בשלט ואת האפשרות לשלם עבורו דרך פרטנר, באמצעות חשבונית אחת.

יחד עם זאת, על-פי הערכות בשוק, הבלעדיות הזאת לא עומדת להישאר נחלתה של פרטנר עוד זמן רב. ראשית, כפי שכבר פורסם באופן רשמי, גם הוט צפויה להציע את תכני נטפליקס, החל מסוף השנה הנוכחית, תודות להסכם שנחתם בין החברה האם העולמית שלה, אלטיס, לבין ענקית התוכן האמריקאית.

לפי הערכות, מה שמעכב כרגע את הוט הם תהליכי פיתוח שונים, שבסופם תכני נטפליקס יוצעו גם ללקוחותיה, בספרייה נפרדת כחלק מהממשק, כשהחברה תוכל להחליט האם להציע את התכנים בהתאם למחירי השוק שלהם או לסבסד את עלותם בחלק מהחבילות.

במקביל, ל"גלובס" נודע כי גם ב-yes ובסלקום נערכים לשלב את תכני נטפליקס כחלק מהשירות שהם מציעים ללקוחותיהם, כשגם כאן תאריך היעד הוא ככל הנראה סוף 2017. לפי ההערכות בשוק, זהו גם התאריך שבו פגה הבלעדיות שמעניקה נטפליקס לפרטנר כחלק מההסכם שאליו הגיעו שתי החברות, שהופך כרגע את פרטנר ל"שותפה המקומית" היחידה של החברה האמריקאית (ככל הנראה, לבלעדיות הזאת אין השפעה על הוט, שכאמור נהנית מההסכם של אלטיס).

גם ב-yes וגם בסלקום יפעלו לאפשר ללקוחותיהם לצפות בתכני נטפליקס, ככל הנראה ללא כפתור ייעודי בשלט, אלא במתכונת דומה לזו שעומדת להציע הוט: כלומר, באמצעות ספרייה ייעודית שתכלול את תכני החברה, ובאמצעות אפשרות לשלם עבור נטפליקס ישירות דרך הפלטפורמה הרב-ערוצית.

בפרטנר סירבו להתייחס היום לעניין הבלעדיות ומשך הזמן שלה. לפי הערכות, החברה עשויה להציע בהמשך הטבות נוספות כחלק משיתוף-הפעולה שלה עם נטפליקס.