סלקט וביונדווקס נמחקות ממסחר בבורסה בתל תל אביב

מניותיהן של שתי חברות התרופות הכפילו את ערכן בשנה האחרונה

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

שתי חברות התרופות ביונדווקס וסלקט, שכל אחת מהן נסחרת במקביל בבורסה בתל אביב ובנאסד"ק, הודיעו בסוף השבוע רשמית על כוונתן להימחק ממסחר בת"א. מנכ"ל סלקט, ד"ר שי ירקוני, כבר דיבר בעבר על כוונתה לבצע מהלך כזה, ואילו ביונדווקס מודיעה זאת כעת לראשונה. מניותיהן של שתי החברות הכפילו את ערכן בשנה האחרונה.

ביונדווקס, המפתחת חיסון אוניברסלי לרוב זני השפעת, נסחרת לפי שווי של 142 מיליון שקל, ואילו סלקט, העוסקת בהפרדת תאי גזע ומפתחת על בסיס היכולת הזו טיפול לסרטן הדם, נסחרת בשווי 184 מיליון שקל (היום זינקה המניה בכ-20%).

ביונדווקס הונפקה בתל אביב והתקבלה בבורסה באופן די נלהב בשנת 2007. מחיר מנייתה נשחק כאשר היא לא הצליחה לגייס בבת אחת הון משמעותי לניסוי שלב III גדול, וכך ביצעה גיוסים קטנים, לפי שווי הולך ופוחת וללא יכולת להתקדם. היא נרשמה לנאסד"ק ב-2015, וגייסה מיליון דולר בארה"ב. השנה השתפר מצבה עוד, עם גיוס 11 מיליון שקל ממריוס נכט וקבלת הלוואה מהאיחוד האירופי, שני סכומים שיחד מאפשרים את ביצוע הניסוי המשמעותי. המניה עלתה ב-140% בשנה האחרונה.

סלקט מוזגה לשלד בורסאי ב-2013 ולנאסד"ק גם כן לפני כשנה (יולי 2016), ומאז כניסתה לנאסד"ק עלתה ב-82%, במקביל להצלחה בניסוי קליני.