המחצית של אלטשולר שחם: רווח נקי של 28 מיליון שקל

בית ההשקעות הפרטי של גילעד אלטשולר וקלמן שחם רשם עלייה של 2% ברווח החצי-שנתי, הממקם אותו שלישי בצמרת בתי ההשקעות שדיווחו על תוצאותיהם ■ את שנת 2016 כולה סיים בית ההשקעות ברווח של 54 מיליון שקל

גילעד אלטשולר, אלטשולר שחם. גם כוכבי העבר פודים, והרבה / צילום: תמר מצפי
גילעד אלטשולר, אלטשולר שחם. גם כוכבי העבר פודים, והרבה / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות אלטשולר שחם סיכם את המחצית הראשונה של 2017 עם רווח נקי של כ-27.8 מיליון שקל, גידול של כ-2% ביחס למחצית המקבילה אשתקד - כך נודע ל"גלובס". ברבעון השני של השנה רשם בית ההשקעות הפרטי, שבשליטת גילעד אלטשולר וקלמן שחם, עלייה של כ-45% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-15.5 מיליון שקל.

עוד עולה מהדוחות כי את שנת 2016 כולה סיים בית ההשקעות ברווח נקי של 54 מיליון שקל, בהמשך לרווח של 90 מיליון שקל ב-2015, 60 מיליון שקל ב-2014 ו-71 מיליון שקל ב-2013, כאשר בשנים קודמות חולקו כל הרווחים כדיבידנדים לבעלי הבית.

הרווח הנקי האמור של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שנמנה עם צמרת בתי ההשקעות במשק, ממצבת אותו במקום השלישי-רביעי בענף שבו הוא פועל. את הרווח הידוע הגבוה ביותר מציג בית ההשקעות ילין לפידות, שרשם במחצית הראשונה של השנה רווח נקי של כ-62 מיליון שקל, ואחריו ניצב בית ההשקעות השני בגודלו במשק, מיטב דש, שדיווח על רווח נקי של כ-43 מיליון שקל במחצית. סביר להניח שבית ההשקעות הגדול במשק, פסגות, מציג רווחים שעשויים לעלות על אלה של אלטשולר שחם, אך הללו לא מדווחים לציבור (פסגות נמצא בבעלות מלאה של קרן אייפקס).

על כל פנים, אלטשולר שחם סיכם את המחצית הראשונה של 2017 עם גידול של כ-12% בסך הכנסותיו, שהסתכמו לכ-139 מיליון שקל במחצית. ברבעון עמד השיפור בשורה זו על 22%, וההכנסות צמחו לכ-73 מיליון שקל. ההכנסות של אלטשולר שחם מדמי ניהול ועמלות בגין ניהול ההשקעות ללקוחות גדלו במחצית בכ-10%, והסתכמו בכ-131 מיליון שקל, וחלק מהשיפור בתוצאות נזקף לרווח של כ-6.5 מיליון שקל בגין שינוי בשווי הוגן של השקעה בשותפות.

נכון לסוף המחצית הראשונה ב-2017 עומדת יתרת החוב של אלטשולר שחם למחזיקי האג"ח שהנפיק על כ-250 מיליון שקל, ואחד הקובננטים וההתחייבויות לנאמן הנו שהחברה לא תהיה עם הון עצמי של פחות מ-125 מיליון שקל. כיום ההון העצמי של בית ההשקעות גבוה משמעותית, ועומד על כ-219 מיליון שקל.

פרט מעניין שעולה מדוחות בית ההשקעות הפרטי נוגע למיזוג קרנות הנאמנות של מנורה מבטחים בתוך חברת הקרנות של אלטשולר שחם. המיזוג התרחש בפועל בסוף פברואר השנה (למעט הקרנות המחקות של מנורה, שנמכרו למגדל שוקי הון), כשמנורה מבטחים קיבלה 20% מחברת הקרנות של אלטשולר שחם. עתה מתברר מהדוחות כי למנורה מבטחים אופציה למכור את ההחזקות הללו לאטלשולר שחם, תמורת 97.5 מיליון שקל. עבור התיקים המנוהלים שמנורה מכרה לאלטשולר שחם היא תקבל 35% מסך דמי הניהול שייגבו בהם בכל 2017, בניכוי עמלות סוכן. התמורה המוערכת שתקבל מנורה בגין התיקים המנוהלים עומדת על כ-687 אלף שקל בלבד.

החברה הבת אלטשולר שחם גמל שילמה לבעלי מניותיה דיבידנד של 5 מיליון שקל מוקדם יותר השנה, וחילקה דיבידנד נוסף של 30 מיליון שקל לאחר תום המחצית.

תוצאות אלטשולר
 תוצאות אלטשולר