עליות בסיום בת"א; כלל ביטוח עלתה בכ-4%; קנון עלתה בכ-7%

ירידות בוול סטריט ■ חשיפת "גלובס": הפתרון שיאפשר לכיל להמשיך להחזיק בים המלח ■ הקלות לחברות הביטוח בחלוקת דיבידנדים ■ אי.די.בי בדרך למכירת השליטה בכלל ביטוח?

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים היום (ג') בעליות שערים. באירופה נרשמת מגמה מעורבת ובוול סטריט נרשמות ירידות שערים. נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בניו יורק לרגל ה"לייבור דיי", וזוהי למעשה תגובה ראשונה של הפעילים האמריקאים לניסוי הצפון קוריאני בפצצת מימן שלשום.

 

הסוגיה הצפון קוריאנית ממשיכה לרחף מעל השווקים, כאשר המתיחות הגיאופוליטית בין ארה"ב לדיקטטורה המסוגרת מעיבה על מצב הרוח. בשווקים הפיננסיים ממתינים לראות כיצד תיפתר המתיחות, כאשר על פי ארה"ב לפחות - האפשרות לתקיפה צבאית בהחלט על השולחן.

בינתיים, מחרתיים יכריז הבנק המרכזי האירופי על שיעור הריבית ביבשת, ומעניין יהיה לראות כיצד יתייחס נגיד הבנק דראגי להתחזקות המשמעותית של האירו בשבועות האחרונים.

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מציין כי "הנושאים הגיאופוליטיים הקשורים לצפון קוריאה ממשיכים להיות בכותרות, אולם יש לזכור כי כל אירוע כזה משפיע רק לטווח קצר על שוק ההון. בשבועות הקרובים נשמע גם הרבה על נושאים פוליטיים פנימיים בארה"ב כגון התקציב האמריקאי ותקרת החוב. אולם הנושא החשוב ביותר מבחינתנו כמשקיעים הוא תוכנית קיצוץ המיסים של טראמפ. אם טראמפ יצליח להוריד מיסי חברות ויחידים באופן משמעותי, זה יהיה שינוי כלכלי דרמטי, שאולי אף יחקו אותו באירופה ובעוד מקומות בעולם. הדבר ייטיב מאד עם שוקי המניות".

אתמול נחשף ב"גלובס" הפתרון היצירתי שיאפשר לעידן עופר להחזיק בים המלח: נשקל מכרז BOT שבמסגרתו הבעלות על משאב הטבע תחזור לידי המדינה, אבל לכיל  יהיה יתרון ברור בהתמודדות על תפעולו. על פי מומחים, כיל תמשיך ליהנות בפועל מזכויות הכרייה. נציין גם את החברה לישראל .

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר , מקצרת לחברות הביטוח את הדרך לחלוקת דיבידנדים ניכרים, לאחר שנים שבהן מיעטו לשתף את בעלי המניות שלהן ברווחיהן. סלינגר שלחה למנהלי חברות הביטוח טיוטת "מכתב דיבידנד" חדשה, העוסקת ב"חלוקת דיבידנד על-ידי חברת ביטוח", ושבמסגרתו היא תבטל את המכתב הקודם שהוציאה לחברות בנושא זה, ושקבע מבחני איתנות הון גבוהה, מה שמנע מהחברות לחלק דיבידנדים. נציין את מגדל ביטוח , הראל השקעות  וכלל ביטוח .

 

קבוצת אי.די.בי דיווחה היום לבורסה, כי חתמה על מזכר הבנות ראשוני ולא מחייב למכירת השליטה בכלל ביטוח (45%) לחברה סינית ציבורית לפי שווי דומה להון העצמי של כלל - כ-4.88 מיליארד שקל.  במקרה שלא תהיה עסקה, אין סנקציה על שני הצדדים וההסכם הראשוני הוא על 60 ימי בלעדיות לבדיקת כלל ביטוח. הרוכשת הפוטנציאלית היא הואבנג פייננשל (Huabang Financial) הנסחרת בבורסת הונג קונג.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]