הוויכוח הסוער בין שר הכלכלה למנכ"ל משרד האוצר

"אתה חולה", קפוץ לי" - זו רק דוגמה מתוך חילופי הדברים בין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לשר הכלכלה אלי כהן ■ השיחה הידרדרה במהרה להתנצחויות מביכות ■ השניים בתגובה: "עדיף לו הדברים לא היו נאמרים"

שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין
שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין

כך הידרדרה מלחמת הקרדיטים בין משרדי האוצר והכלכלה: לפני שלושה שבועות התפרסמה בדה מארקר ידיעה עם תמונתו של שר הכלכלה אלי כהן על הקלה בהלוואות לעסקים. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מקורבו של השר משה כחלון , זעם. "למה אתה שוב יוצא עם משהו לפני שהעבודה הסתיימה?", אמר לכהן. "זה יתנקם במשרד שלך בסוף, זה עושה נזק. אני יכול להדליף ולגזור קופון אבל אני מחכה להציג למשה משהו מסודר. למה?".

כהן לא נשאר חייב, והשיב: "כל הפקידים אצלכם שמדליפים לא אצלנו! בקיצור, אתם יכולים לקפוץ לי, ותמשיכו להתעסק בגנון שלכם". באב"ד הטיח בו: "בפעם אחרונה שבדקתי, גם אתה כפוף להחלטת ממשלה. אבל הבנתי את הגישה, ואפעל בהתאם".

כשכהן השיב: "עשה לעצמך טובה, אל תפנה אליי", ענה באב"ד: "חשבתי שאפשר לדבר איתך בטוב, טעות שלי. אתה פשוט אדם חולה שאיבד את זה לגמרי ". כהן משיב בתוקפנות גם כן: "רק אדם חולה מתעסק בכתבה באינטרנט, רק בוחש פונה לגורמים שונים. בינתיים בשטח מי שמביא אנשים זה אני".

"אצלי בלו"ז יש ישיבות עבודה ועשייה - אתה עסור בתקשורת והעצמה אישית כל הזמן", משיב בזעם באב"ד. "לא רק אני אומר את זה, אלא אנשי מקצוע שעבדו ועובדים איתך. זה השם שיצא לך". בהמשך שלח באב"ד לשר כהן כתבה מגלובס, העוסקת ביומנו של כהן, בה נחשף כי חלק ניכר מזמנו מוקדש לשיחות ופגישות עם עיתונאים. "עצה אישית: לך לטיפול", כתב לו.

מכהן ובאב"ד נמסר בתגובה משותפת כי "בלהט העשייה למען הציבור נאמרים לעתים בין חברים דברים שעדיף שלא היו נאמרים. אנחנו עם הפנים קדימה להמשך עבודה משותפת למען הציבור בישראל".