הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית במסחר בוול סטריט. בורסות אירופה נסחרות כעת בעליות.

 

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה הלילה, לאחר התנגדות סינית ורוסית, על שורת סנקציות חדשה ומרוככת נגד צפון קוריאה, בתגובה לניסויי הטילים שערכה הדיקטטורה המסוגרת בתקופה האחרונה. הסנקציות לא כוללות הטלת אמברגו נפט או הקפאת נכסי מדינה, אך כן מכילות איסורים על ייבוא גז טבעי ומוצרי טקסטיל. כן כוללות הסנקציות איסור על חידוש רישיונות עבודה לעובדים צפון קוריאניים.

בינתיים, בארה"ב, הוריקן "אירמה" נחלש בשעה שפגעה בעוצמה בפלורידה, אך זרעה הרס רב, גרמה להרוגים והנזקים מוערכים במאות מיליארדי דולרים. עדיין, נראה כי הנזק פחות מ"הגרוע מכל", לו ציפו הרשויות והתושבים במדינת פלורידה. השיקום, על פי הערכות, של 2 ההוריקנים האחרונים "הארווי" ו"אירמה", עשוי לקחת שבועות, חודשים וייתכן אף שנים, וייגרע מעל 1% מהתוצר הגולמי האמריקאי.

בשווקים מנסים להבין כעת האם הרמות הגבוהות של המדדים המובילים אינם אלא "מלכודת שוורים", המפתה משקיעים לרכוש מניות בשעה שהפדרל ריזרב, כמו גם הבנק המרכזי האירופי, עשוי להתחיל בקרוב לצמצם את המאזן שלו, וכל זה במקביל לחוסר שקט בלשון המעטה בממשל האמריקאי ובבית הלבן.

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אפסילון, התייחס היום למסחר וציין כי "לאחר ששככו מעט החששות בהקשר של צפון קוריאה וחלפו ההוריקנים, חזרו השווקים להיסחר על בסיס כלכלי. אם מסתכלים על התנאים הבסיסיים, הרי שיש צמיחה נאה בכל העולם, רווחי החברות נמצאים בעליה ואנו רואים בכל פעם מחדש, כיצד נגידי הבנקים המרכזיים נמנעים מלהעלות ריביות. על כן, אפשר להיות אופטימי לגבי שוקי המניות לקראת סוף השנה.

"בארץ, מדד חודש אוגוסט צפוי לעלות בכ- 0.4%, אולם עפ"י התרחיש המרכזי המדדים לאחר מכן עד סוף השנה צפויים לקזז לגמרי עליה זו. לכן, אנו ממשיכים להימצא בסביבת אינפלציה אפסית. הדבר נותן ביטחון רב יותר בהמשך ההחזקה באפיקי האג"ח הממשלתי והקונצרני. באשר למניות בארץ, יש להמשיך להשקיע בסלקטיביות, תוך מעקב צמוד אחר ההתרחשויות בחברות השונות, כגון המנכ"ל החדש בטבע וההשפעה השלילית של אי הוודאות הרגולטורית המחודשת בסקטור הגז".

טבע  נשארה במוקד לאחר שזינקה אמש בוול סטריט (ובתל-אביב קודם לכן) בחדות, על רקע מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ"ל החברה. [לסיפור המלא]

לצד חדשות אלה, החברה הודיעה אמש כי חתמה על הסכם סופי במסגרתו תרכוש חברת CooperSurgical הפרטית את המוצר PARAGARD (אמצעי מניעה תוך רחמי), מוצר הכלול בעסק בריאות האישה של החברה, עבור 1.1 מיליארד דולר במזומן. על פי הודעת החברה, טבע ממשיכה לחפש באופן פעיל אחר הזדמנויות נוספות למכירת נכסים, כולל מכירת יתרת הנכסים של עסק בריאות האישה הגלובלי, וכן את עסקי האונקולוגיה והכאב של החברה באירופה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]