אלטשולר שחם רכש כשני שליש מהנפקת אשטרום בכ-80 מ' ש'

בית ההשקעות בראשות גילעד אלטשולר הפך בעל עניין בחברת הנדל"ן, עם החזקה של כ-7% באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלו

גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי
גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי

בית ההשקעות אלטשולר שחם מזהה פוטנציאל במחיר מניית חברת הנדל"ן המניב אשטרום נכסים . מתוצאות הנפקת המניות שביצעה החברה מקבוצת אשטרום עולה, כי בית ההשקעות של גילעד אלטשולר וקלמן שחם רכש כ-67% מההנפקה, תמורת כ-80 מיליון שקל - מתוך סכום כולל של קרוב ל-120 מיליון שקל שגייסה אשטרום נכסים.

מחיר מניה במכרז נקבע על קצת יותר מ-16 שקל, ובסך-הכול הקצתה אשטרום למשקיעים בהנפקה 7.25 מיליון מניות (כ-8.5% מהונה), וכ-4.9 מיליון מניות מתוכן נרכשו על-ידי אלטשולר שחם, שהפך בעל עניין בחברת הנדל"ן, עם החזקה של קצת יותר מ-7% מהונה באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלו. את ההנפקה הובילה רוסאריו חיתום. באשטרום נכסים הסבירו, כי בעקבות הגיוס "יגדל שיעור החזקות הציבור בחברה לרמה הגבוהה מ-35%, מה שיוביל להגדלת משקל המניה במדדי הבורסה המובילים, מדד ת"א 90 ומדד ת"א 125".

ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים, הוסיף כי "תוצאות ההנפקה מבטאות הבעת אמון גדולה של המשקיעים המוסדיים והפרטיים בחברה. כספי ההנפקה יאפשרו לאשטרום נכסים להמשיך ולפתח את פעילותה בישראל ובגרמניה, תוך שמירה על מבנה פיננסי איתן".

מתחילת השנה התחזקה מניית אשטרום נכסים בקרוב ל-30%, ומחירה משקף כיום לחברה שווי של 1.4 מיליארד שקל. עיקר פעילותה של החברה, המשתייכת לקבוצת הנדל"ן והתשתיות אשטרום, מתרכז בנדל"ן מניב בעיקר בישראל וגם בגרמניה, ובסך-הכול היא מחזיקה בשטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות בהיקף של כ-504 אלף מ"ר, בשיעור תפוסה של כ-96%.

נוסף על כך היא מחזיקה ב-21% מסיטיפס - בעלת הזיכיון על "הקו האדום" של הרכבת הקלה בירושלים, ובחברת ההפעלה שלה (קונקט).

בסיכום המחצית הראשונה של השנה נהנתה אשטרום נכסים מזינוק של 37% ברווחיה, שהצטברו ל-90 מיליון שקל, בתמיכת שערוך נכסים של 28 מיליון שקל - שנבע בעיקרו (19 מיליון שקל) מעדכון ערכו של קניון בת ים, לשווי של 533 מיליון שקל.

הכנסות החברה מדמי שכירות שמרו על יציבות ברמה של 115 מיליון שקל, אולם סך הכנסותיה ירד ב-6% ל-118 מיליון שקל, לאחר שבמחצית המקבילה נרשמה לה הכנסה של 6.5 מיליון שקל ממכירת פרויקט מגדל משרדים בבני ברק (פרויקט ויטאוור), ובהמשך לכך הרווח הגולמי במחצית השנה קטן ב-2% ל-95 מיליון שקל.