קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (ו') טיל מאזור הבירה פיונגיאנג אל מזרח המדינה, וזה חלף בשמיה של יפן . זאת אחרי הסנקציות האחרונות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הניסוי הגרעיני שקיימה לפני כשבועיים. הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים בעקבות הטיל, שנחת לפי טוקיו כ-2,000 ק"מ ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מאוחר יותר היום על מנת לדון בשיגור הטיל.

מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל ששיגרה המדינה הקומוניסטית הגיע ככל הנראה לגובה של 770 ק"מ ועבר מרחק של 3,700 ק"מ. סוג הטיל טרם ידוע והנשיא מון ג'ה-אין יכנס דיון חירום.

גם בחודש שעבר שיגרה פיונגיאנג טיל בליסטי שחלף בשמי צפון יפן, שאמרה כי נתונה תחת "איום חסר תקדים". מזכיר הממשלה בטוקיו אמר בעקבות הניסוי האחרון כי ארצו "תנקוט את כל האמצעים" כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי המדינה. לדבריו, מדובר בפרובוקציה וכי ארצו תמחה על כך באו"ם.

אתמול הזהירה קוריאה הצפונית כי היא "תטביע" את יפן ותהפוך את ארצות-הברית "לאפר" באמצעות הנשק הגרעיני שברשותה, בשל תמיכתן בסנקציות שהוטלו עליה. הלילה העריך בכיר בצבא ארצות-הברית כי הניסוי הגרעיני השישי והעוצמתי ביותר שערכה עד כה קוריאה הצפונית אכן בוצע בפצצת מימן, כפי שהכריזה.

סבב הסנקציות האחרון כלל איסור על יבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, וכן הגבלות על יצוא דלקים אליה. עם זאת, הנוסח רוכך משמעותית מזה המקורי שהעלתה ארצות-הברית, שכלל אמברגו נפט והקפאת נכסיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. ההצעה המרוככת אפשרה את תמיכתן של סין ושל רוסיה, המחזיקות בזכות וטו בדומה לארצות-הברית.