רגע לאחר שסיים את לימודי העיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון הקים מיכאל קונונסקי, בן 29, סטארט אפ מצליח בנורבגיה בשם PLAATO המחבר את ייצור הבירה לאינטרנט.

"פיתחנו שיטה פשוטה מאוד לתרגום הפעילות הביולוגית של תסיסת הבירה למידע דיגיטלי נגיש", מספר קונונסקי. "בדומה למעקב אחר חולה המחובר למכשירים בבית החולים. המידע המתקבל מאפשר לראשונה לדעת מה קורה בתהליך התסיסה, ולקבל מידע שעד כה לא היה זמין למבשלי הבירה. אם בעבר היו סוגרים את מיכל התסיסה ומחכים מספר שבועות מבלי לדעת בוודאות מה יהיה טעם הבירה או איכותה, הרי שבעזרת PLAATO יש למשתמש דרך לנטר את התהליך בזמן אמת מכל מקום בעולם, לדעת במדויק ובזמן אמת עד כמה מתקדמת תסיסת השמרים, לעקוב אחר הטמפרטורה, ולזהות השפעות של סוגי חומרי גלם שונים על תהליך התסיסה".

PLAATO שונה מהמתחרים, שדרך התפעול שלהם מצריכה שימוש במכשור מסורבל המחייב את המשתמש להחדיר חיישנים לתוך הנוזל. קריאת פעילות התסיסה נעשית באמצעות קריאת בועות הפחמן הדו חמצני על ידי חיישן אופטי ואלגוריתם שיודע לקרוא את המידע הזה ולתרגם אותו לנתונים שמספקים למבשל הבירה המון מידע על התהליך בזמן אמת.

הסטארטאפ של קונונסקי ושותפו הנורווגי אינגבריטסן התקבל גם לחממה היוקרתית STARTUPLAB בסקנדינביה ואף יצא בקמפיין אינדיגוגו, כשהוא מצליח לגייס קרוב ל-212 אלף דולר, פי שבעה מסכום היעד. סביר להניח כי ההתעניינות בפרויקט נובעת מהעובדה ששוק הבירה מגלגל כיום כ-60 מיליארד יורו בשנה באירופה, וגם בישראל הוא נמצא בגידול מתמיד.