גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיוחד: מנכ"לים במשק מסכמים את השנה הראשונה בתפקיד

עד כמה שונה הייתה השנה, מהם הכלים והניסיון שהם הביאו מהתפקיד הקודם, ועם מה היו צריכים ללמוד להתמודד?

חזי עובדיה / צילום: אייל פרידמן
חזי עובדיה / צילום: אייל פרידמן

"השנה הבנתי את חשיבות ההון האנושי"

רו"ח חזי עובדיה, מונה השנה למנכ"ל קבוצת ISS ישראל

- מה עושה החברה שבראשה אתה עומד?

"אנחנו חלק מ-ISS העולמית, ומספקים שירותי הסעדה, ניקיון, אחזקה וקייטרינג תעופתי ללקוחות בשוק הפרטי והמוסדי".

- איך ומהיכן הגעת לתפקיד?

"בתפקידי הקודם שימשתי כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה, וקודם לכן מילאתי מגוון תפקידי ניהול כספים בכירים בחברות רב לאומיות באנגליה ובישראל".

- איך אתה מסכם את השנה שהייתה?

"אני מרגיש שמאז שנכנסתי לתפקיד, זו תקופה מלאת עשייה, שינויים חיוביים ושיפור. זה בית הספר הכי טוב שלמדתי בו. בהיותי רואה חשבון בהשכלתי ומהניסיון שצברתי עד כה, יש לי יכולת לנתח מידע ולראות את התמונה הכוללת. זה עוזר לי בבקבלת החלטות בצורה רציונלית יותר. אני נמצא לא מעט בשטח, מבקר לקוחות ומקבל מהם רשמים, גם חיוביים וגם דברים שצריך לשפר.

"אני מגדיר עצמי כאדם של אנשים, שמחובר מאוד לשטח. עכשיו יותר מבכל תפקיד אחר, אני מבין שההון האנושי של החברה הוא המשאב העיקרי. לכן החלטתי להקצות משאבים רבים יותר מבעבר לטיפוח ולפיתוח עובדי החברה. למדתי שחשוב לדבר עם העובדים, להקשיב להם וליזום חיבורים לטובת גיבוש חברתי".

- מה תאחל לעצמך לשנה הבאה?

"להמשיך להתפתח ולגדול, הן בהיבט האישי והן בהיבט של החברה - להוביל ולפתח אותה כחברת שירותים מובילה. אני מאחל לעצמי להמשיך בפיתוח המשאב האנושי ולדאוג לרווחת העובדים. זה המפתח להצלחה".

חזי עובדיה / צילום: אייל פרידמן

"להוביל מתוקף האישיות ולא מתוקף הסמכות"

ליליה נחמן, מונתה השנה למנכ"לית רשת התיווך אנגלו סכסון

- איך ומהיכן הגעת לתפקיד?

"הגעתי מארגון בית אקשטיין שנותן שירות לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, שם כיהנתי כמנכ"לית במשך שנתיים, מתוך תשע שנים בהן עבדתי בארגון בתפקידים שונים. עדינה חכם שמינכ"לה את אנגלו סכסון, שיתפה ברצון שלה לפרוש, וחברה משותפת עשתה בינינו חיבור".

- איך את מסכמת את השנה הראשונה?

"עוד לא סיכמתי שנה שלמה, אבל אחרי שהבנתי מה התפקיד ונפגשתי עם עדינה חכם, זו היתה אהבה ממבט ראשון, כמעט ללא קשר לניסיון בתחום. למרות שאני לא מגיעה מעולם הנדל"ן והשיווק, אני מגיעה מעולם הניהול ומעולם של אנשים ולכך נזקקה הרשת. היו לי פרפרים בבטן מהעובדה שאני הולכת להיכנס לתחום שהוא זר לי, ושונה ממה שהכרתי. למרות הפרפרים אני מקבלת תמיכה בלתי רגילה. אני מביאה 30 שנות ניסיון בניהול אנשים שונים ומשתנים. בסופו של יום, גם הזכיינים ברשת הם אנשים שמנהלים אנשים, ודווקא מהמקום הזה, היה לנו חיבור.

"עברתי חפיפה, נפגשתי עם כ-50 זכיינים שמנהלים כ-80 סניפים בארץ, ונפגשתי כמעט עם כל המתווכים. כ-500 במספר. אני עדיין בתהליך של למידה, ממש מרצפת הייצור. אני מקפידה ללכת לכנסים ולומדת את הענף גם מעיתונות וספרים מקצועיים. מבחינתי מדובר באתגר גדול, מפני שאחרי שנים של ניהול בתפקידים שונים, זו הפעם הראשונה שאני ממנכ"לת ארגון שלא מתקיימים בו יחסי עובד-מעסיק עם הזכיינים, והצורך הוא להוביל את הרשת בין היתר, מתוקף האישיות ולא מתוקף הסמכות".

- מה תאחלי לעצמך לשנה הבאה?

"גיליתי ברשת אנשים מעולים ואיכותיים ששברו לי סטיגמות אחרי ששנים חשבתי שתחום התיווך הוא לא תחום מושך.

"גיליתי אנשים שמייצגים אמינות ויושרה וזה מה שמשדר הארגון. אני מאחלת, ואין לי ספק שנצליח, לייצר שינוי בתפיסה של עולם התיווך. זו עבודה שכבר התחילו לעשות אותה וכולי תקווה להמשיך ולקדם את זה.

"הרשת שלנו היא רשת עם "מורשת". יש פה אנשים שהם בני-מייסדים, זכיינים ותיקים ויועצים המועסקים למעלה מ-20 שנה, אני לא בטוחה שיש את זה ברשתות אחרות. אני מאחלת לעצמי להמשיך להוביל את החברה למחוזות עמוקים ורחבים ולהמשיך ולייצר את השינוי בתדמית של הענף בכלל".

ליליה נחמן/ צילום: אלה פאוסט

"הפכתי לשכיר לאחר למעלה מ-25 שנה של עצמאות"

ירון רוקמן, מונה השנה למנכ"ל אשטרום נכסים 

- איך ומהיכן הגעת לתפקיד?

"יש לי ניסיון של קרוב ל-30 שנה בשוק הפרטי. התחלתי את דרכי העסקית אחרי הלימודים באוניברסיטה, בשוק ההון בתחום של ניהול כספים ובנקאות. הייתה לי הזדמנות לעבוד כשכיר במספר גופים מובילים בתחומם ותחת מנהלים מוכשרים שסייעו לי בעיצוב דרכי המקצועית. לאחר מספר שנים, התחלתי ביחד עם שותפים נוספים להקים את ספירה שוקי הון בתחום הייעוץ הכלכלי, ליווי וייעוץ התחום המימון בפרויקטים בנדל"ן ובבנקאות להשקעות. זכיתי לעבוד עם כמה גופים עסקיים בהם גם קבוצת אשטרום.

"ב-15 השנים האחרונות התמקדנו בייזום עסקאות בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל כיזמים ומשקיעים. במהלך השנה קיבלתי הצעה להצטרף לקבוצת אשטרום כמנכ"ל אשטרום נכסים ולהפוך לשכיר לאחר למעלה מ-25 שנה של עצמאות, ואני שמח מאוד על ההחלטה שעשיתי, ונהנה מאוד מעבודה עם הצוות הגדול שמקיף אותי".

- איך אתה מסכם את השנה?

"זה תפקיד מעניין שמשלב חשיבה ניהולית ויזמות בשוק מקומי ועולמי דינמי, שיוצר הזדמנויות ואתגרים. זו הייתה שנה מלאה בעשייה ויצירה. השנה גם לא הייתה קלה במובן זה שנפרדנו מאנשים שאהבנו והלכו לעולמם. אחד מהם הוא מוטי סלע שהיה מנכ"ל אשטרום נכסים לפניי, ולי באופן אישי הוא היה חבר קרוב ואהוב שאף היה שותפי לפני שנים. איש יקר ומיוחד, מלא שמחת חיים, חכם ובעל ידע וניסיון שהיה אהוב ומוערך על-ידי כל מי שהכיר אותו שלאורך השנים הרבות שעבדנו ביחד והכרנו למדנו זה מזה רבות.

"במישור העסקי מקצועי זאת הייתה שנה של מימוש תכנית עבודה והקמה של שני פרויקטים חדשים של מרכזים מסחריים, הראשון בכניסה לאום אל-פחם והשני בירכא, שאני מאמין שיביאו לפיתוח ושגשוג כלכלי באזור, ויספקו מקור עבודה לעשרות ואולי מאות עובדים. הם יהוו מפגש וחווית קניות ובילוי לאוכלוסייה מעורבת ערבית ויהודית".

- מה תאחל לעצמך לשנה הבאה?

"בריאות טובה, כי זה בסיס חשוב לחיים טובים. אני מאחל לעצמי שאצדיק את האמון שקיבלתי מאלה שבחרו בי לתפקיד.

"בנוגע לחברה, אני מאחל לנו שנשכיל להשביח את הנכסים הטובים. שנפעל בתחרות בריאה ובכבוד הדדי למתחרים שלנו, תוך עבודה עם שותפים ראויים ונכונים כפי שהיה בעבר, ואני מאמין שימשיך בעתיד".

ירון רוקמן / צילום: ישראל הדרי

"הודות לניסיון שלי ושל הצוות הייתה לנו שנה מצוינת"

דניאל לבנטל, מונה השנה למנכ"ל מישורים השקעות נדל"ן

- איך הגעת לתפקיד?

"אני רואה חשבון בהכשרתי ובעל תואר שני במשפטים. כיהנתי כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל בחברות בתחום ההשקעות הפיננסיות ובתחום הנדל"ן. בתפקידי האחרון שימשתי כמשנה למנכ"ל של קבוצת הנדל"ן בסט בנייה בע"מ".

- איזה ניסיון הבאת לתפקיד?

"יש לי ניסיון ניהולי רב מהתפקידים הבכירים בהם כיהנתי בעבר וכן ניסיון פיננסי רב, ספציפית בתחום הנדל"ן. הבאתי גם היכרות עם שוק ההון והמערכת הבנקאית בארץ ובחו"ל, כל אלה תרמו להובלת המשך התפתחות החברה באסטרטגיה ובמדיניות שהתוותה והחלה כבר".

- איך אתה מסכם את השנה שהייתה?

"כניסה של מנכ"ל חדש לחברה בהרבה מקרים מאופיינת בהאטת תהליכים, בחינות של אסטרטגיות והתאמות לסגנון העבודה ותפיסת העולם של המנכ"ל הנכנס.

"במקרה שלנו, לאור הניסיון הספציפי הרלוונטי שהבאתי איתי, הצוות המצוין הקיים בחברה והסינרגיה שבעבודתנו המשותפת, הייתה לנו שנה מצוינת, שנה של תנופה, שנה של עשייה מרובה. מתחילת השנה ועד היום, החברה רכשה ארבעה נכסים חדשים לפורטפוליו הנכסים המניבים שלה ובכך חיזקה את בסיס פעילות הליבה שלה ומנגד, החברה מימשה שני נכסים שנרכשו בעבר ולהערכת החברה מיצו את הפוטנציאל שלהם. בשוק הישראלי מצאנו הזדמנויות השקעה מצוינות, וגם בשוק האמריקאי אנחנו רואים הזדמנויות יפות, כאשר במקביל שיפרנו את תוצאות הנכסים אשר רכשנו בארה"ב במהלך שנת 2016".

- מה תאחל לעצמך לשנה הבאה?

"להמשיך להוביל את החברה להצלחות, למצוא ולנצל הזדמנויות השקעה מעניינות, להמשיך לצמוח ולהתפתח והכל בזהירות ראויה ובהתאם ליכולות התזרים של החברה".

דניאל לבנטל / צילום: אייל פרידמן

"להתמודד עם נושאים כמו כוח-האדם וביורוקרטיה משפטית"

אורי פדרמן, מונה השנה למנכ"ל לנדוור

- איך הגעת לתפקיד?

"אני פעיל בחברה המשפחתית שלנו ברמות שונות כבר 10 שנים. במהלכן הייתי מעורב בעסקים נוספים שבבעלותנו וגם ניהלתי במשך שנתיים מיזם מסחר מקוון שהקמתי ביחד עם שותף".

- איך אתה מסכם את השנה?

"היא הייתה מאוד מאתגרת ומחשלת. חווינו קשיים גדולים בנושאי תקינה ויבוא וזה היה משהו שמאוד הכביד על ההתפתחות של חלק מהעסק. מצד שני, זה גרם לנו להיות מפוקסים יותר ובמידה מסוימת אפילו טובים יותר. היו לנו המון הישגים משמעותיים הן בנושא שיפור וייעול המערכת בכל המחלקות, והן בנושאים שיווקיים שכוללים שיתופי פעולה אסטרטגיים שלוקחים אותנו למקומות שהחברה אף פעם לא הייתה בהם. בנוסף, אנחנו עובדים על פיתוח של מספר מוצרים חדשים שיפתחו לנו הזדמנויות משמעותיות שלא היינו בהן בעבר. הדבר הכי חשוב שהפנמתי חזק יותר השנה הוא להקפיד להקיף את עצמך באנשים טובים. אני תמיד אומר בכל מפגש בחברה שלא משנה מה סוג העסק, האנשים זה מה שעושה אותו. לכן אנחנו חייבים את האנשים הטובים ביותר אצלנו. לשמחתי הצוות היום מוכיח את זה, ויש לנו אנשים ברמה גבוהה".

- מה הקשיים העיקריים שנתקלת בהם השנה?

"לי באופן אישי הכי קשה נושא כוח-האדם וביורוקרטיה משפטית. אני איש של אנשים, ולצערי יש פעמים שכמה שאתה משקיע בעובדים ומנסה שיהיה להם הכי טוב, והם לא מעריכים את זה. לעתים זה אפילו צובט ברמה האישית. ביורוקרטיה משפטית זה גם משהו שאני לא ממש אוהב להתעסק איתו, אבל כל מי שמנהל פעילות משמעותית היום חייב להיות מאוד ערני לדבר הזה, כי אחרת זה מתנקם בך".

- מה האתגרים הכי גדולים שלמדת להתמודד איתם?

"יש אתגרים אדירים שנובעים הן מהאחריות הגדולה של ניהול חברה "משפחתית" שבה 60 עובדים, והן מהצורך לחשוב איך להמשיך לגדול בשווקים מאוד תחרותיים. כמנכ"ל בחברה שכזו אתה לעתים משמש גם כמנהל שיווק, מנהל כוח-אדם, משפטן, חצי פסיכולוג, אחראי על חדשנות וכמובן תפעול של כל העסק יחד על-מנת שימשיך להתקדם קדימה. במקרה שלנו האתגר נובע גם בגלל המותג הזה שנקרא 'לנדוור', שבקרוב מאוד יחגוג 100 שנה. הזכות להיות חלק ממנו, והצורך להמשיך ולמנף אותו למקומות חדשים הוא כמובן אתגר ענק, אבל גם אחריות גדולה".

- ובארוחת החג המשפחתית תדברו על החברה?

"אמנם בהגדרה החברה היא משפחתית, מה שיוצר קונוטציה לכך שכל המשפחה עובדת יחד, אבל ביומיום אני עובד בעיקר עם אחי יוני, שמשמש כסמנכ"ל.

"לשמחתי אנחנו מסתדרים מצוין ואני סומך עליו ב-100%. המבחן לדעתי זה שגם אם הוא לא היה אחי, הייתי רוצה להיות שותף שלו. בארוחות המשפחתיות אנחנו מן הסתם מדברים לפעמים גם על עסקים, אבל לא רק".

- מה תאחל לעצמך לשנה הבאה?

"קודם כל בריאות, שזה הכי חשוב. מעבר לזה אני מאחל להמשיך לקום בבוקר עם חיוך ולעשות דברים שאני נהנה מהם. כמו שאני מכיר את עצמי, אם לא הייתי נהנה מזה לא הייתי עושה עבודה טובה וכנראה שגם לא מצליח להתמיד לאורך זמן. חג שמח לכולם!". 

אורי פדרמן/ צילום: שוקה כהן

עוד כתבות

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נתניהו ביקש הארכה מבג"ץ; היועמ"שית: להיערך לגיוס חרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לבג"ץ כי בשבועות האחרונים נעשה מאמץ אינטנסיבי על מנת לגבש את ההסדר הדרוש, ואכן הושגה התקדמות ניכרת, אך המלאכה טרם הושלמה ולכן הוא מבקש הארכה ● היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לבג"ץ כי החל מה-1 באפריל, על הרשויות לגייס בני ישיבות ללא מקור חוקי לדחות את גיוסם

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

השופטים בבית הדין לצדק של האג / צילום: Reuters, Piroschka van de Wouw

בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה

לפי דיווח בסוריה ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק • מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן וגרנות הגליל, ירי נוסף גם לראש הנקרה • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה