במהלך חגי תשרי השנה, נהנה אמנם משלושה סופי שבוע ארוכים בני 4 ימים, אולם אלה שאין ברשותם רכב פרטי ומסתמכים על תחבורה ציבורית ייאלצו כבכל שנה להתבצר במקום אחד או לחשוב על פתרונות יצירתיים. אז אספנו עבורכם מספר דרכים, חלקן זולות יותר, חלקן פחות, אבל כולן יהיו זמינות לפתרון התחבורה במהלך החגים הקרובים:

אחת האופציות היא אופציית הנסיעה המשותפת Waze Carpool - למי שלא מכיר מדובר בשירות הפועל דרך האפליקציה הפופולרית ומאפשר לאסוף נוסעים המבקשים להגיע לאותו יעד או לבקש לנסוע עם אדם אחר בכל שעה במשך היום ובכל ימות השבוע. מדובר בעלות נסיעה זולה בהרבה מזו של מונית.

אופציה נוספת להתניידות היא אפליקציית אובר נייט של חברת אובר, המתאימה בעיקר לתושבי גוש דן (תל-אביב, רמת-גן, גבעתיים). השירות פועל בשעות הלילה (19:00-02:00) בכל ימות השבוע בתשלום מוזל.

נוע תנוע גם היא אופציה. תחבורת האוטובוסים האלטרנטיביים הודיעה לפני כחודש בדף הפייסבוק שלה שהצליחה כבר לחבר מעל מיליון ישראלים שיכולים לבחור איך לבלות בשבת ולנסוע בין כל אחת מהערים חיפה, רמת-גן, גבעתיים, תל-אביב, יפו ובת-ים.

פרויקט שהתחיל כקמפיין מימון המונים בהד-סטרט ומציע אפשרות להתניידות בשבת דרך אפליקציית HopOn ומדובר בכמה שקלים לכל נסיעה.

גם תל אוטו - שירות הרכבים השיתופיים של עיריית תל-אביב בא בחשבון שירות זה מתאים שוב לתושבי תל-אביב בעיקר שמעוניינים להגיע מנקודה אחת לשנייה. בערב החג השירות יוכל להתאים גם לאלה שרוצים להגיע לנקודות איסוף, או תחנות רכבת, להורים שגרים בתל-אביב רבתי. כרגע אין עלות דמי מנוי, וכל דקת נסיעה עולה 1.5 שקל.

נקנח עם Car to go - שירות השכרת הרכב המשותף לפי שעה, שהרחיב בשנים האחרונות את פעילותו מחוץ לגבולות תל-אביב. השירות עובד לפני דמי מנוי שנתיים, ועליהם מצורפים דמי שימוש שעתיים. החברה מציעה מחיר מוזל לשימוש משעה אחת עשרה בלילה עד שש בוקר. מבין השירותים שציינו, מדובר בשירות היקר יותר מבין כולם. המחיר תלוי בדמי המנוי שתבחרו מרחק הנסיעה, ושעות ההשכרה.