המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (א') בירידות שערים, לאחר שלאורך כל היום התנהל במגמה שלילית, לאחר היציבות שחתמה שלשום את המסחר בוול סטריט ולאחר חופשת ראש השנה. המסחר נפתח באיחור אחרי "פתיחה אנגלית", זאת בשל זינוק חד במניות אופקו  כתוצאה מפער ארביטראז' חיובי.

 

המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה עולה לשיאים חדשים, עת מפציצים אמריקאים טסו אתמול קרוב לגבול צפון קוריאה, במקביל לנאומו של שר החוץ הצפון קוריאני בעצרת האו"ם, אשר אמר כי "טראמפ נמצא במשימת התאבדות" וכי הגעת טילים צפון קוריאניים לארה"ב היא "בלתי נמנעת".

בינתיים, רעש בעוצמה 3.4 בסולם ריכטר הורגש באזור שבו ערכה בעבר צפון קוריאה ניסוייים גרעיניים, אך יש המעריכים כי מדובר ברעידת אדמה "טבעית".

ונעבור לגרמניה, שם נערכות היום הבחירות. אנגלה מרקל צפויה לנצח ולהיכנס לקדנציה רביעית בתור הקנצלרית, כשתוצאה אחרת, ניצחון של יריבה מרטין שולץ, עשויה לגרום לטלטלה.

בשווקים הפיננסיים עדיין נערכים לתחילת צמצום מאזן הפד, כפי שהבנק המרכזי האמריקאי הודיע שלשום. מאזן הפדרל ריזרב עומד על כ-4.5 טריליון דולר, והוא יחל להצטמצם כבר בחודש הבא, עם השלכות אפשריות על שוקי המניות, האג"ח והמט"ח.

שיעור הריבית לא השתנה, אולם בשוק מעריכים כי הפד יבחר להעלות את הריבית פעם נוספת השנה, ככל הנראה בחודש דצמבר.

בעלת השליטה בבנק הפועלים  שרי אריסון מוכרת 49% ממניות אריסון החזקות בבנק הפועלים. כך דיווח הבוקר הבנק לבורסה. בהתאם למזכר ההבנות שנחתם עם חברת השקעות וגופים מוסדיים מצפון אמריקה, התמורה הכוללת תחושב על בסיס ההון העצמי של אריסון החזקות, בשווי של 24.82 שקל למניית הבנק, פרמיה של כ-2.8% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה. [לסיפור המלא]

מניות תמר, דוגמת ישראמקו  ודלק קידוחים , ריכזו עניין על רקע התקלה במהלך ראש השנה שהשביתה לחלוטין את הזרמת הגז מהמאגר, עם צפי לתיקון באמצע השבוע. [לסיפור המלא]

אירונאוטיקס  הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Chassis Plans מארה"ב תמורת 3.8 מיליון דולר במזומן, כאשר התמורה הכוללת עשויה להגיע ל-6 מיליון דולר, בכפוף לעמידה באבני דרך. הנרכשת הינה חברה פרטית הפועלת בקליפורניה מזה 20 שנה ועוסקת בפיתוח, ייצור ואינטגרציה של תחנות הפעלה למערכות בלתי מאוישות וציוד מחשוב ליישומים צבאיים ותעשייתיים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]