גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קורבנות "אדמה" תובעים 8.4 מיליון שקל: עורכי הדין התרשלו

רוכשי הדירות טוענים כי משרדי עוה"ד ארדינסט-בן-נתן וגולדפרב-זליגמן איפשרו את גזילת הכספים ■ המשרדים: "תביעת-סרק מקוממת" ■ ובינתיים הבעלים אורן קובי מציע להשיב 27.5 מיליון שקל תוך עשור

אורן קובי/ צילום : שלומי יוסף
אורן קובי/ צילום : שלומי יוסף

משרד עורכי הדין ארדינסט-בן-נתן ומשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן - שניים מהמשרדים המובילים בארץ - התרשלו בשמירה על כספם של לקוחות חברת "אדמה" שקרסה, ואפשרו למעשה את גזילת הכספים על-ידי הבעלים אורן קובי - כך נטען בתביעה חדשה שהוגשה השבוע נגד שני המשרדים, בטענה לאחריותם לנזקי הלקוחות.

התביעה מצטרפת ל-3 תביעות שהוגשו בעבר נגד משרד עורכי הדין עמר-רייטר-ז'אן, ומציפה שוב את שאלת מודעותם של עורכי הדין של קבוצת אדמה, ל"שיטת קובי". השיטה של קובי, הייתה פשוטה: לפי החוזים שעליהם הוחתמו הלקוחות, הלקוחות היו אמורים להפקיד את תמורת העסקאות בחשבונות נאמנות, שנוהלו במשרדי עורכי הדין שליוו את הקבוצה. בתקופות שונות היו אלה משרדים מהמוכרים בישראל, ובהם משרדי עורכי הדין שרקון-בן-עמי-אשר, ארדינסט-בן-נתן, גולדפרב-זליגמן, ועמר-רייטר-ז'אן. קובי ואנשיו אמרו ללקוחות - שרובם אינם משקיעי נדל"ן מנוסים - כי עליהם לרשום את הצ'קים לפקודת החברה, דבר המנוגד לחוזים עליהם חתמו. בהמשך לכך, הופקדו הכספים בחשבונות של החברה או של קובי עצמו, ולא בחשבון הנאמנות.

השאלה האם עורכי הדין ידעו שקובי נוהג לקבל את הצ'קים היישר לפקודת החברה, או שרק לא שמו לב שיתרת חשבונות הנאמנות נמוכה משמעותית מהסכומים שאמורים להיות בהם לפי החוזים - היא זו העומדת בלב התביעות נגד עורכי הדין. זו גם אחת השאלות שהעסיקו את חוקרי המשטרה, הבוחנים גם את מידת אחריותם של עורכי הדין שליוו את קובי.

וכך - בשעה שקבוצת "אדמה" מצויה עמוק בהליכי פירוק, וקובי עצמו שקוע בבוץ החקירה הפלילית נגדו, בחשד להונאת לקוחותיו ולגניבת הכספים ששילמו בעבור רכישת קרקעות מחברותיו - ממשיכה הפרשה לייצר תביעות נגד עורכי הדין המלווים.

התביעה החדשה, בהיקף של כ-8.4 מיליון שקל, מגוללת את סיפורם של קבוצת רוכשים, 11 במספר, אשר לטענתם נפלו קורבן ל"דפוס פעולה מתוכנן היטב של קובי והחברה" - דפוס שבמהלכו נהגו קובי והחברה להוציא במרמה ובחוסר תום-לב כספים מרוכשים תמימים אשר שמו את כספם "על קרן הצבי". זאת, בשעה שכפי שהתחוור בדיעבד, קובי נהג לשלשל לכיסו באמצעות החברה (או לכיסה של החברה) שבשליטתו כספים שהיו מיועדים מראש לתשלום עבור הקרקעות.

בתביעה, שהוגשה על-ידי עורכי הדין אבי סלומון, נוי יוספזון ובנימין לוי, נטען כי "בעת ובעונה אחת וכ'מגדל קלפים' קרס מערך ההונאה של קובי והחברה, עת לא יכול היה עוד קובי להמשיך את שיטת עוקץ 'הפירמידה', שכן בזבז את הכספים שהיו מיועדים לתשלום למוכרים השונים ולא הצליח לגייס די כספים מקורבנות חדשים, ובאופן שבסופו של יום - לא יכול היה עוד לקיים עם המוכרים את הסכמי הרכישה. והכל למרות שעשה כל שביכולתו לדחות את מועדי הכספים המיועדים למוכרים, בין על-ידי דחיית כריתת הסכמי המכר או אי-כריתתם מבלי ידיעת הקורבנות - הרוכשים, ובין על-ידי טכניקה של ביצוע 'החלפה' יזומה ע"י החברה של החלקות שנרכשו".

לטענת התובעים, הם נתנו את אמונם ומבטחם במשרדי עורכי הדין שליוו את העסקאות - משרד ארדינסט-בן-נתן ומשרד גולדפרב-זליגמן, בין היתר לאור המוניטין רב השנים שלהם כמשרדים מובילים בישראל, ובתחום המקרקעין בפרט. עקב אמון זה, נטען בתביעה, "נפלו קורבן למעשי המרמה וההונאה של אורן והחברה".

לטענת התובעים, שני המשרדים התחייבו מפורשות בחוזה בכתב כלפי רוכשי הקרקעות - לייצגם, להיות נאמנים על הכספים שהם משלמים, להפקיד את הכספים בחשבון נאמנות שהם מנהלים ולהעביר את כספי הנאמנות רק למוכרים בעסקאות. במסגרת זו, נטען, התחייבו המשרדים כי כל הכספים יישמרו בנאמנות ב"מעגל סגור" - המבטיח את הגעת הכספים לייעודם.

ואולם, טוענים הרוכשים, חרף התחייבויות אלה, אפשרו עורכי הדין את הפקדת הכספים בחשבונות של חברת "אדמה" ולא בחשבונות הנאמנות.

התובעים מגוללים בכתב התביעה את סיפור נפילתם כקורבנות לעוקץ. על-פי התביעה, הם הגיעו למשרדי חברת "אדמה", ובתוך מהלך שיווקי קצר מול אנשי המכירות, הועברו ישירות אל משרד עורכי הדין ארדינסט-בן-נתן לצורך השלמת מהלך ההתקשרות העסקית וחתימה על החוזה ועל המסמכים הנלווים שנוסחו על-ידי אורן קובי ועורכי הדין. במשרד פגשו את התובעים עורכי דין שכירים במשרד או מתמחים, אשר החתימו את כל אחד מהם על הסכם שיווק ונאמנות, לפיו החברה פועלת על-מנת לרכוש בנאמנות את המקרקעין עבור הרוכשים. בין הצדדים הוסכם כי הכספים שמשלמים רוכשי הקרקעות יופקדו בחשבון נאמנות על שם "ארדינסט בן-נתן נאמנויות בע"מ", אשר התחייב במסגרת הסכם השיווק והנאמנות להחזיק בכספים בנאמנות, לנהל את הכספים כדין, לוודא כי הכספים משולמים בהתאם להסכם השיווק והנאמנות ועוד.

בהמשך, בשלהי שנת 2015, התפטר משרד עורכי הדין ארדינסט מהייצוג של "אדמה", בין היתר על רקע סימני-השאלה שעלו סביב הפרשה. בעקבות ההתפטרות, באוקטובר אותה שנה, נכנס משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן בנעליו של ארדינסט. מדובר בשני משרדים מהמכובדים בישראל, כך שלטענת הלקוחות, שניהם שימשו כ"חותמת הכשרות" של "אדמה" בעיני לקוחותיה. על-פי התביעה, משרד עורכי דין גולדפרב זליגמן, אשר המשיך במלאכת החתמת הרוכשים על המסמכים הרלוונטיים - ובהם מסמך על החלפת הייצוג והמסמכים הכרוכים בנטילת חובת הנאמנות לשמור את הכספים המיועדים לרכישה בחשבון נאמנות שבניהולו ולהבטיח כי יגיעו לייעודם.

ואולם, משרד גולדפרב נחשף כמעט מיידית לטענות הקשות נגד "אדמה" בגין הטעיה, נטילת כספי נאמנויות ועוד, ותוך חודשים ספורים בלבד - התפטר מהייצוג.

לטענת התובעים, שני המשרדים, יכלו להזהיר את הלקוחות מפני פעולותיו של אורן קובי. על-פי הנטען, בשלב "חילופי המשמרות" התרשל משרד ארדינסט-בן-נתן ברשלנות רבתי, מעצם אי-קיום חובתו המקצועית לעדכן את משרד גולדפרב-זליגמן בנוגע למצבת הכספים המצויים בשליטתו בחשבון הנאמנות שבניהולו או שאינם מצויים בחשבון הנאמנות.

מצג-שווא רשלני

בסופו של יום, עם קריסתה של החברה ומינוי המפרק, נטען, התחוורה התמונה העגומה, ולפיה בניגוד למתחייב ובניגוד לחובת הנאמנות והזהירות, עורכי הדין לא דאגו לשמור בנאמנות את התשלומים בהם נשאו הלקוחות, על-פי הסכם השיווק והנאמנות, ואף הגדילו לעשות כאשר אפשרו מצב שבו הכספים של כל אחד מהלקוחות - שולמו ישירות לחברה. עוד נטען כי המשרדים יצרו מצג-שווא רשלני בפני הלקוחות כי כספיהם מובטחים ויגיעו לייעודם. לפיכך, טוענים התובעים כי משרד ארדינסט אחראי למלוא כספי הלקוחות שירדו לטמיון.

ממשרד עורכי הדין ארדינסט-בן-נתן, נמסר: "מדובר בתביעת-סרק. המשרד פעל ללא דופי. התביעה תתברר בבית המשפט".

ממשרד גולדפרב-זליגמן נמסר בתגובה: "מדובר בתביעת-סרק מופרכת ומקוממת. התביעה מהווה ניסיון ציני להיפרע מ'כיס עמוק'.

"קיבלנו את כתב התביעה, ואנו נגיב בבית המשפט, כמקובל. בתקופה הקצרה בה ייצג משרדנו את אדמה, הוא פעל במיומנות ובמקצועיות ולא נפל כל דופי בפעולתו".

קובי מציע הסדר חדש: להשיב 27.5 מיליון שקל תוך עשור

הצעת הסדר חוב משופרת החדשה של אורן קובי, הבעלים של חברת "אדמה", כוללת תשלום בסך 2.5 מיליון שקל במזומן עם אישור ההסדר, השלמה לסכום של 5 מיליון שקל תוך שנה, וכן החזר של עוד 20 מיליון שקל בתשלומים במשך עשר שנים.

הצעת ההסדר מותנית בכך שקובי יוכל לנהל עסקים בישראל באופן רציף וללא הפרעה, וללא כל מגבלה באשר לאופי והיקף עיסוקיו. קובי מבקש כי עם אישור ההסדר יוסרו כל המגבלות המוטלות עליו, לרבות צו איסור היציאה מן הארץ שהוטל עליו, הגבלות על ניהול חשבון, שימוש בכרטיס אשראי, מעורבות בתאגיד ועוד.

במסגרת ההליך הוגשו לנאמן 780 תביעות חוב, שלפיהן היקף החובות נגד קובי הוא 63 מיליון שקל ונגד החברות שלו - 113 מיליון שקל. מנגד, עומד היקף הנכסים של קובי "הנחזה לעין" (כלשון השופט איתן אורנשטיין הדן בתיק), בהפחתת התחייבויות ומסים על הנכסים, על כ-14 מיליון שקל נטו בלבד.

הנאמן המליץ לאחרונה לבית המשפט להכריז על קובי פושט רגל, אך מנגד ביקש קובי להימנע מההכרזה, ובמקום זאת הציע הסדר נושים. קובי טוען כי היקף החובות האישי שלו מגיע לכל היותר ל-10-8 מיליון שקל, וכי היקף החובות של החברות מגיע לכל היותר ל-60-70 מיליון שקל בלבד - וזאת בניגוד לעמדת המנהל המיוחד.

כספים משומרי הסף

לאחרונה ביקש קובי מבית המשפט - באמצעות עורכי הדין אילן שביט וחן סידבון ממשרד חיים צדוק - לזמן אסיפת נושים, במסגרתה תובא לאישור הנושים הצעת ההסדר. בהמשך, התחמש קובי בעורכי דין נוספים, ובנוסף למשרד חיים-צדוק, הצטרפו אל הצוות המשפטי המייצג אותו, משרדי שחר-רוזנשטיין וקאסוטו. בית המשפט אישר את קיום אסיפת הנושים, ובהמשך להחלטה זו הגיש קובי הצעת הסדר חוב משופרת.

הצעת ההסדר החדשה של קובי לוקחת בחשבון סכומים עתידיים שעשויים להתקבל מניהול ההליכים נגד "שומרי הסף" - עורכי הדין שליוו את העסקאות שביצע קובי. לטענתו קובי כספים אלו ישמשו מקור נוסף להחזרים ללקוחות "אדמה".

מנציגיו של קובי נמסר: "קובי מצר מול הנושים על המצב שנקלעו אליו ומתכוון להשקיע את כל שנותיו הבוגרות להחזר החוב. נזכיר, שבמשך שנה וחצי נערך משפט שדה שהשיט על קובי אחריות בלעדית לקריסה הכלכלית תוך כדי התעלמות מ'שומרי הסף' שניצחו על כל התזמורת הזאת.

"כמו שקובי לקח אחריות על 100% מהסכם ההחזר ועל כישלון עסקי, כך אנו מצפים מהכונס ומבית המשפט להטיל את מלוא האחריות הנדרשת על משרדי עורכי הדין שכשלו, טעו והטעו לאורך כל הדרך. קובי מתכוון לחזור עם התובנות והניסיון מהטלטלה של השנים האחרונות ולהיות הגורם המוביל בישראל בתחום הקרקעות, ובימים אלה מייסד רשת נכסים באירופה וניהולם עבור משקיעים".

קובי חשוד כי השתמש בכספי הלקוחות לצרכיו

חברת אדמה עסקה בשיווק קרקעות חקלאיות המיועדות להפשרה לציבור הרחב, תוך הצגתן כ"זכות לדירה" בעתיד. החברה נקלעה להליכי פירוק על רקע מעילה לכאורה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שביצע לפי החשד בעל השליטה, אורן קובי, בכספי הלקוחות.

עשרות מלקוחות החברה שילמו מאות אלפי שקלים ואף מעל מיליון שקל לעתים (כל אחד) עבור קרקעות ("זכות לדירה"). אולם לפי החשד, במקום שהכספים יופקדו בחשבונות הנאמנות לצורך השלמת העסקאות - כספם של הלקוחות נמשך על-ידי קובי ושימש למימון צרכיו הפרטיים (לרבות רכישת הדירות). זאת, מבלי שנמסרה ללקוחות קרקע לבסוף. מאות לקוחות נוספים שילמו עבור עסקאות שאכן הסתיימו במסירת קרקע חקלאית, אך יש מתוכם כאלה שטענו טענות במישור החוזי-צרכני. זאת, בין היתר לגבי הטעיה הנוגעת למצב התכנוני של הקרקע.

ביולי אשתקד ניתן צו פירוק זמני לחברות וצו כינוס נכסים אישי נגד קובי, במסגרתו מונה עו"ד חגי אולמן למנהל מיוחד, והוקנו לו הסמכויות לתפוס את נכסיו של קובי ושל החברות בבעלותו.בשנה החולפת על רקע החקירה הפלילית המתנהלת נגד קובי, תיק הפירוק ופשיטת הרגל המתנהל נגד קובי וחברת "אדמה" והתביעות המוגשות נגד עורכי הדין שליוו את העסקאות שביצעו - ממשיך קובי לטעון כל העת כי מעולם לא מעל בכספי לקוחותיו, כי חובותיו נמוכים מהנטען כלפיו, וכי בכוונתו להחזיר ללקוחות את כל כספם. זאת, במסגרת הסדר חוב, אשר לטענתו כולל החזר של 100% מהחובות בתיק. מספר הסדרים שהציע קובי נדחו בחודשים החולפים על-ידי הנאמן, בטענה כי אינם מספקים, ואינם כוללים ערבויות הולמות. אולם, קובי לא מוותר, והוא הגיש השבוע הצעת הסדר חוב משופרת, המגדילה, לטענתו, משמעותית את החזר החוב. 

עיקרי הפרשה

* 2014-2016: אורן קובי וחברת "אדמה" משווקים קרקעות חקלאיות, ומקבלים עשרות מיליוני ש'

* מאי 2016: חברת "אדמה" קורסת כלכלית

* יולי 2016: הנאמן בתיקי הפירוק מגיש דוח חמור על התנהלות החברה וקובי, שנגדו נפתחת חקירה

* ספטמבר 2016: צו פירוק קבוע לחברות מקבוצת "אדמה" של קובי, וצו כינוס נכסים קבוע לנכסי קובי

* יולי-ספטמבר 2017: קובי מגיש שתי הצעות להסדר, הכוללות לטענתו החזר של 100% מהחובות

עוד כתבות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 1.4%, נטפליקס יורדת בכ-8.6%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים