סערה חדשה: נאור ביטלה השתתפות מערכת המשפט באירוע ליסוד גוש עציון

בזמן שנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור נלחמת בפוליטיזציה של מערכת המשפט, יש מי שטוען כי היא בעצמה פועלת על בסיס תפיסה פוליטית שמאלנית. היום (ג') התחוללה סערה תקשורתית על רקע החלטתה של נאור שלא להגיע לאירוע לרגל 50 שנה ליסוד גוש עציון ולא לשלוח נציג מטעמה. שרת המשפטים ביקשה מהנשיאה לשנות ההחלטה ולשלוח נציג מטעמה.

בבוקר נמסר מלשכת נאור כי היא החליטה שנציג הרשות השופטת לא ישתתף באירוע. סיבת הביטול הייתה שהאירוע קיבל משמעות פוליטית ובית המשפט לא רצה לקחת צד בנושא. למרות הניסיון להימנע מזיהוי פוליטי, תקף ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, את נאור ואמר כי "על השופטים להחליט האם הם יהיו חלק מההיסטוריה של שיבת עם ישראל לארצו או חלק מההיסטריה של שמאל החרד לשלטונו האבוד".

נאמן מסר כי "אני נדהם כל פעם מחדש לראות אנשי ציבור מופתעים מהצד של נאור. תמיד אמרנו שביחס להתיישבות לא מדובר בפסקי דין, אלא עשיית דין לעצמם, תוך שימוש בתפקיד רם ונישא של שופט עליון לקידום אג'נדה אידיאולוגית. דבר חמור כשלעצמו. אבל כעת ברור יותר מתמיד כי מדובר בצעד החורג מכללי המשחק של בית המשפט שקבע בעצמו".

עוד הוסיף נאמן וקרא לנאור לחזור בה מעמדתה: "האירוע יתקיים כסדרו ולא מאוחר לעשות "חשיבה מחודשת" ולהבין כי לחגיגה כזו אין מקום לאג*נדה פרטית. כנציגת ציבור של כל אזרחי ישראל, אין ראוי מכך שתכבד בנוכחותה את האירוע הממלכתי לפי הפרוטוקול המקובל", אמר. ח"כ נורית קורן מהליכוד הצטרפה לחגיגה ואמרה כי "החלטת הנשיאה נאור, על ביטול אישור השתתפותה או נציגות מטעם בית המשפט, אינה הולמת ואף תמוהה ביותר. הרשות השופטת, שלכאורה מהווה מודל לערכים א-פוליטיים של ניטרליות מוחלטת, נוקטת צעדים רבי משקל בהחלטותיה. בתקופה האחרונה, מדד אמון הציבור במערכת המשפט בישראל נמצא בנסיגה ושינוי דעתה של הנשיאה רק מחריף זאת".