סמנכ"לית הרגולציה בבזק שרון פליישר חשודה בעבירות ני"ע

הותר לפרסום: לשרון פליישר בן-יהודה הותר לחזור לעבודתה, אך הוטלו עליה תנאים מגבילים מאז 12.7 - כך נכתב בבקשה להארכת התנאים שהוגשה הבוקר לביהמ"ש ע"י רשות ני"ע ■ החשדות לגביה עדיין אינם מותרים לפרסום ■ על הציר בין המנכ"ל לרגולטור / פרשנות, שי ניב

שרון  פליישר  / צלם: איל יצהר
שרון פליישר / צלם: איל יצהר

שם חדש לרשת החשודים בפרשת בזק: הותר לפרסום כי סמנכ"לית הרגולציה בבזק, שרון פליישר בן-יהודה, נחקרה ביום 12.7.17 בחשד לביצוע עבירות לפי חוק ניירות ערך. הותר לה לחזור לעבודתה, אך הוטלו עליה תנאים מגבילים: איסור יציאה מהארץ וערבות עצמית, בחתימה, בגובה 50 אלף שקל. החשדות לגביה עדיין אינם מותרים לפרסום.

בבקשה להארכת התנאים הללו, שהוגשה הבוקר (ה') לבית המשפט על-ידי רשות ניירות ערך, בהסכמת בא-כוחה של פליישר, עו"ד רועי בלכר, נכתב כי התמשכות החקירה דורשת את הארכת התנאים הללו למשך 90 יום נוספים, החל מיום 12.10.17.

יש לציין כי העובדה שפליישר בן-יהודה חשודה בפרשה המתוקשרת, שעניינה בין השאר הטבות רגולטוריות לבזק, לא מנעה ממנה, כסמנכ"לית לענייני רגולציה, להשתתף בתחילת ספטמבר בפגישה אודות קידום ההפרדה המבנית בבזק.

הפגישה הייתה בין שניים שממלאים את מקומם של חשודים אחרים בפרשת בזק - דוד גרנות, ממלא-מקום שאול אלוביץ' כיו"ר בזק (על המנכ"לית סטלה הנדלר נאסר לעסוק בענייני רגלוציה); ומימון שמילה, ממלא-מקום מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, החשוד בהתערבות לטובת בזק. 

רשות ניירות ערך, שלבקשתה האריך בית המשפט ביום שני האחרון את מעצרו של מנכ"ל משרד התקשורת בחודש נוסף, ממשיכה לטעון - גם בבקשה הנוכחית להארכת ההגבלה על פליישר - כי היא מצויה בשלבים מתקדמים של איסוף ראיות ועיבודם, וכי בקרוב ("בתקופה הקרובה") תעביר את החומר לפרקליטות, שתכריע בשאלת הגשת כתבי אישום בפרשה.

פרשת בזק, שהחלה כחקירת אי-סדרים לכאורה במסגרת עסקת בזק-yes, הפכה ל-3 פרשות: האחת עוסקת בחשדות בנוגע להוצאת מסמכים וחומרים מסווגים; השנייה בחשדות בנוגע להתנהלות של בכירים ונושאי משרה סביב עסקאות בעלי עניין; והשלישית בנוגע לעבירות דיווח וטוהר המידות, שמגיעה עד מנכ"ל משרד התקשורת. בכל הפרשות עולים חשדות להפעלת נושאי משרה שונים, הן בחברת בזק והן בשירות הציבורי, לצורך קידום עניינים האישי של בעל השליטה בבזק וקבלת כספים על-ידם בהיקף של מיליארדי שקלים.