כביש ראשון וחדש לרכבים אוטונומיים נחנך בישראל

אם תסעו סמוך לאזור שפיים בחודשים הקרובים, תוכלו לראות מכוניות נוסעות מעצמן ללא נהג אנושי ■ המקטע החדש של כביש 531 ישמש החל מהשבוע ככביש ניסוי מיוחד עבור יצרניות מכוניות אוטונומיות

כביש 531 רכב אוטונומי/ צילום: מתוך מאקו
כביש 531 רכב אוטונומי/ צילום: מתוך מאקו

סמוך לקיבוץ שפיים, אחרי דרך כורכר וסמוך לשדה בטטות, מכוניות מתחילות לנסוע בעצמן, ללא נהג אנושי. זה קורה במקטע של כביש 531 שמחבר את כביש החוף (2) לנתיבי איילון (20). אתם נכון לעכשיו לא תסעו ליד רוחות הרפאים הללו, כי בחודשים הקרובים מקטע הכביש סגור לצורכי הניסוי.

הכביש, באורך של כקילומטר וחצי ורוחב של 17 מטרים עם שלושה נתיבים. בינתיים, 5 חברות ישראליות או כאלה שפועלות כבר בישראל קבעו ניסויים שונים, והדגימו את הטכנולוגיות במקטע הכביש כשמשרד התחבורה הזמין חברות נוספות להגיע ולבצע ניסויים בכביש.

אחת החברות המסקרנות שהחלה בניסויים בכביש היא נקסר, שמספקת כבר היום אפליקציה חינמית לצילום הדרך ולהתראה מפני תאונות באמצעות מצלמת הסמארטפון. ג'נרל מוטורס האמריקאית, שפועלת גם בישראל, הציגה את הרכב האוטונומי שהיא מפתחת באמצעות טכנולוגיות שלה ושל חברות שרכשה. מובילאיי הישראלית, שנמכרה לאחרונה לאינטל, תנסה אף היא את הפיתוחים שלה על מקטע הכביש הזה. נציגי חברת אינוויז, גם הם יערכו ניסויים בדרך החדשה.

אחד הפחדים הכי גדולים בתחום של מכוניות אוטונומיות הוא האקרים שיפרצו אליהן ויגרמו לתאונות דרכים. יש חברות אבטחת מידע שמתמחות בהגנה על מכוניות ותשתיות. אחת מהן היא ארגוס, שהדגימה כיצד אפשר לחסום נסיונות תקיפה של רכב אוטונומי.