נתניהו: "מקווה שילדיי לא ייכנסו לפוליטיקה, אלה חיים קשים"

ראש הממשלה אמר לרשת "פוקס ניוז" כי הוא אינו מעודד את ילדיו להמשיך את דרכו בחיים הפוליטיים ■ לשאלה אם הם מעוניינים בכך, השיב: "אולי, אחד, אבל אני מקווה שלא"

יאיר נתניהו  שרה נתניהו ובנימין נתניהו  / צילום: חיים צח - לע"מ
יאיר נתניהו שרה נתניהו ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מעונין שילדיו ימשיכו את דרכו בחיים הפוליטיים - כך לפי דברים שאמר בריאיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית "פוקס ניוז", שישודר במלואו בשבוע הבא. בקדימון לריאיון, ששוחרר ביום רביעי, נשאל נתניהו אם הוא מעודד את ילדיו להיכנס לפוליטיקה. ראש הממשלה השיב בהחלטיות, תוך גלגול עיניים, "לא" והסביר: "זה לא עוזר. כלומר, אלה חיים קשים".

לשאלת המראיין אם הילדים עצמם רוצים להיכנס לפוליטיקה, השיב ראש הממשלה: "אולי, אחד, אבל אני מקווה שלא". מדובר בהתייחסות נדירה של ראש הממשלה לשמועות אודות תכניותיו של בנו יאיר, שלפי ההערכות שפורסמו בשנים האחרונות עשוי בעתיד להיכנס לפוליטיקה.

נתניהו הוא אב לשלושה ילדים: נועה, מנישואיו הראשונים למיקי הרן, ויאיר ואבנר, בניה של רעייתו הנוכחית שרה. יאיר, המחזיק בעמדות ימניות קיצוניות, נחשב למי שמשפיע על חלק מהמהלכים הפוליטיים של אביו, ובחודשים האחרונים מתרוצצות שמועות במערכת הפוליטית כי הוא מתכוון בעצמו להיכנס לפוליטיקה. ההערכות האלה גברו לנוכח שורה של התבטאויות שנויות במחלוקת שחוללו סערה, כולן בדף הפייסבוק שלו, המופעל תחת השם "Yair Hun".

בחודש שעבר פרסם נתניהו הבן קריקטורה בעלת מוטיבים אנטישמיים שבאמצעותה תקף את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק , מוביל ההפגנות בפתח תקוה אלדד יניב ואב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי. הפוסט זכה לגינויים נרחבים ונתניהו הבן מחק אותו בסופו של דבר. ביולי נאלצו מקורבים לראש הממשלה להתנער מפוסט שכתב יאיר בנושא ההפגנות בווירג'יניה, שבו טען שהנאו נאצים ב ארצות הברית הם "זן נכחד" והזהיר מעליית "בריוני" השמאל הרדיקלי "שהולכים ומתחזקים והופכים לדומיננטיים מאוד באוניברסיטאות ובחיים הציבוריים בארצות הברית".

הריאיון המלא של נתניהו ישודר ביום ראשון, במסגרת תכנית דוקו-ריאליטי שבועית של רשת החדשות השמרנית, שנקראת OBJECTified. התוכנית מוגשת על ידי הארווי לוין, מייסד אתר הרכילות TMZ, והיא כוללת ביקור אינטימי בביתו של המרואיין ושיחה על פרטים וחפצים שונים ותחנות ביוגרפיות בחייו. מהפרומואים ששחררה פוקס עולה כי נתניהו מדבר בתוכנית גם על מותו של אחיו, יוני, מפקד סיירת מטכ"ל שנהרג במהלך מבצע אנטבה ומעלה זיכרונות מהמבצע לשחרור מטוס סבנה. בחודש מאי דווח בתקשורת האמריקאית כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סייע ללוין להשיג את הריאיון, אך בלשכת ראש הממשלה הכחישו אז את הטענה.